Ungaria anunță că și-a terminat partea din Via Carpatia. Coridorul rutier trece prin șapte țări, între care și România, și ar trebui să conecteze porturile din Marea Neagră, Egee și Baltică

Ungaria anunță că și-a terminat partea din Via Carpatia. Coridorul rutier trece prin șapte țări, între care și România, și ar trebui să conecteze porturile din Marea Neagră, Egee și Baltică
Profit.ro
Profit.ro
scris 28 dec 2021

Ungaria este prima țară care a construit deja toate elementele care îi revin din coridorul rutier central-european Via Carpatia, relatează MTI. Coridorul autostrăzii Via Carpatia leagă șapte țări, din Lituania și până în Grecia, creând o conexiune între porturile Mării Baltice, Mării Egee și Mării Negre, pe direcția nord-sud.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Odată cu finalizarea, în toamnă, a autostrăzii M30 din Ungaria, care face legătura între autostrada M3 și granița cu Slovacia, a luat naștere și ultimul element maghiar al coridorului. În urma secțiunii nou construite între Miskolc și Tornyosnémeti, de la Budapesta se poate ajunge pe autostradă până la Kosice (Slovacia), precizează MTI, citată de News.ro

Biofarm - în topul celor mai importanți jucători din industria farmaceutică locală după patru ani de creștere continuă CITEȘTE ȘI Biofarm - în topul celor mai importanți jucători din industria farmaceutică locală după patru ani de creștere continuă

Odată cu finalizarea acestui drum de mare viteză, Ungaria s-a achitat de toate sarcinile asumate – cu cinci ani mai devreme decât termenul-limită al construcției întregii Via Carpatia, care este anul 2026. După autostrada M30, secțiunea maghiară a coridorului continuă cu autostrada M3, apoi cu autostrada M35, în direcția Debrecen, iar în final, cu autostrada M4, în direcția Oradea.

“Ungaria a reușit să își dezvolte singură infrastructura proprie de transport – datorită muncii depuse de cetățenii săi, bazându-se pe creșterea economică. În 2010, lungimea totală a rețelei interne de autostrăzi a fost de sub 1300 de kilometri; acum, ea se apropie de 2000 de kilometri”, a subliniat Tamás Schanda secretar de stat în Ministerul Inovației și Tehnologiei.

“Datorită investițiilor realizate în ultimii 11 ani, acum putem ajunge pe drumuri cu patru benzi la Eger, la Salgótarján, la Sopron, la Szolnok, la Szombathely și la Veszprém. Vorbim, acum, de o legătură completă pe autostradă între capitala Ungariei și cea a Slovaciei, Bratislava; înainte de 2010, niciun drum de mare viteză nu ajungea la granița cu România, spre Transilvania, acum se lucrează, deja, la pregătirea celui de-al treilea. Din 2019 încoace, este al treilea an consecutiv când rețeaua de drumuri de mare viteză din Ungaria a crescut cu peste 100 de kilometri în fiecare an. Impulsul fără precedent al dezvoltărilor este confirmat și de faptul că progrese comparabile au fost înregistrate numai de două ori”, a explicat oficialul ungar.

viewscnt
Afla mai multe despre
ungaria
via carpatia