Unica rețea de tramvai inaugurată după 1989 în România, demontată și vândută la fier vechi

Municipiul Botoșani a început scoaterea liniilor de tramvai.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Unica rețea de tramvai inaugurată după 1989 în România, demontată și vândută la fier vechi

Sursa foto: Facebook Tramvaiul din Botoșani

Municipiul Botoșani a început scoaterea liniilor de tramvai.

Rețeaua de tramvai a orașului a fost înființată la 16 septembrie 1991, cu 34 de ani în urmă, fiind singura rețea de tramvai din țară deschisă după 1990.

Decizia de înființare a rețelei a fost luată în 1988. Construcția liniei și a depoului au fost făcute între 1989 și 1991. Tramvaiul a funcționat până în anul 2022.

Șase dintre tramvaiele Tatra T4D, care au circulat începând cu sfârșitul anului 1997 și până în august 2020, și care au fost casate, au fost scoase la vânzare în ultimii doi ani. Aceasta după ce s-a decis și topirea șinelor pe cele două trasee de tramvai din oraș, arată Club Feroviar.

\ CITEȘTE ȘI "Uber-ul românesc" își cere insolvența după ce a solicitat inutil Guvernului reglementarea aplicațiilor de taxi

Salvarea liniilor de tramvai ar fi fost o licitație organizată de către Ministerul Dezvoltării care însă a eșuat după ani de tergiversări și controverse.

„Tramvaiele se vând la pachet, valoare minimă tramvai 20.000 lei fara TVA”,  anunța acum doi ani compania Eltrans. Administrația locală, condusă de primarul Cosmin Andrei, a luat decizia de a desființa transportul public cu tramvaiul în municipiul Botoșani, după ce a ratat un proiect cu fonduri europene care prevedea modernizarea căilor de rulare pe ambele linii (101 și 102), dar și achiziția de tramvaie noi.

Stellantis anulează planurile de electrificare din SUA și se întoarce la motoarele V8 CITEȘTE ȘI Stellantis anulează planurile de electrificare din SUA și se întoarce la motoarele V8

Ministerul Dezvoltării a anulat la începutul anului 2023 licitația de achiziție a 49 de tramvaie de 18 metri destinate municipiilor Galați, Brăila, Ploiești și Botoșani, în urma refuzului companiei PESA din Polonia de semnare a contractului de furnizare.

Astfel, municipalitatea Botoșani a preferat soluția radicală, și anume desființarea liniilor și casarea tramvaielor vechi.

Alte primării din țară, precum cele din Galați sau Brăila, au demarat propriile proiecte din fonduri europene, semnând contracte de achiziție în nume propriu, fără implicarea autorităților centrale.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0634 +0.00020.00 %
1 USD4.2848 -0.0256-0.59 %
1 GBP5.8462 -0.0123-0.21 %
1 CHF5.4177 -0.00010.00 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
3 CAMERE - DISCOUNT - 12% DIRECT DE LA DEZVOLTATOR - PIPERA
  • {literal}{/literal} dormitoare
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
129.030 €
Cele mai citite