Volkswagen schimbă directorul de la cea mai mare fabrică auto din lume, în plin scandal de restructurare

Volkswagen schimbă directorul de la cea mai mare fabrică auto din lume, în plin scandal de restructurare
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 17 sep 2024

Directorul uzinei din Wolfsburg, în care marca VW produce două dintre cele mai vândute modele ale sale, Golf și Tiguan, a fost înlocuit, potrivit presei germane. Informația a fost confirmată de companie.

La doar o săptămână de la marea întâlnire dintre managementul Volkswagen și zecile de mii de angajați ai uzinei din Wolfsburg, în care s-a discutat tensionat despre posibilitatea unei restructurări masive, directorul acestei unități etalon a grupului și a mărcii VW, Rainer Fessels, a cerut să iasă la pensie, iar cererea i-a fost aprobată.

Urmărește-ne și pe Google News
Corporație japoneză își mută producția din Bulgaria în România, cu concedieri masive. „Ne pare foarte rău să anunțăm această decizie. De mai bine de 6 luni muncim din greu pentru a găsi soluții!\ CITEȘTE ȘI Corporație japoneză își mută producția din Bulgaria în România, cu concedieri masive. „Ne pare foarte rău să anunțăm această decizie. De mai bine de 6 luni muncim din greu pentru a găsi soluții!"
Evenimente
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

În locul său a fost deja desemnat Uwe Schwartz, care în ultimii cinci ani a condus o altă fabrică importantă, cea din Emdem, unde în prezent se produce ID.7, dar până anul trecut a fost locul de asamblare pentru un alt model iconic al mărcii VW, Passat.

Uzina din Wolfsburg a mărcii VW are o capacitate maximă de producție de aproximativ 815.000 de automobile anual, o valoare pe care a atins-o în 2015, în plin boom de vânzări al mărcii și al grupului VW. De atunci, producția a scăzut masiv, în special în anii Covid și cei care au urmat.

În perioada 2021 – 2022, a existat un plan de extindere a acestei uzine, pentru construirea de noi linii de producție, destinate vehiculelor electrice, care ar fi urcat capacitatea maximă la aproximativ un milion de vehicule anual. După schimbarea CEO-ului grupului VW, întreg planul a fost abandonat, fiind demarat un alt plan care are în vedere electrificarea liniilor actuale de producție, pentru a permite asamblarea aici a mașinilor electrice ale mărcii, în special ID.3. Din păcate, evoluția nefavorabilă a pieței de automobile electrice a determinat întârzierea și acestui plan, uzina aflându-se acum sub spectrul concedierilor.

VIDEO Wizz Air și-a parcat avioane fără motor într-o bază militară CITEȘTE ȘI VIDEO Wizz Air și-a parcat avioane fără motor într-o bază militară

Conducerea mărcii VW și a grupului german cu același nume a anunțat angajații că este nevoie de o reducere a costurilor de producție, acest lucru presupunând și o reducere de personal, care s-ar putea concretiza printr-o închidere a cel puțin unei fabrici, dar nu exclude concedieri și din alte unități de producție, inclusiv de la Wolfsburg.

S-a vehiculat un total de circa 15.000 de angajați care ar putea părăsi compania anul viitor, după expirarea termenului legal de negociere a noului contract colectiv de muncă. VW  a anunțat săptămâna trecută rezilierea contractului colectiv de muncă, pentru a putea declanșa concedieri, însă legea prevede ca în cel mult șase luni să fie semnat un nou contract.

Toyota continuă să investească în hibride: SUV-ul C-HR învață traseele șoferului și schimbă singur modul de rulare în oraș CITEȘTE ȘI Toyota continuă să investească în hibride: SUV-ul C-HR învață traseele șoferului și schimbă singur modul de rulare în oraș

Cauzele principale ale restructurării începute de noua conducere a VW țin de contractarea pieței auto din Europa, din cauza crizelor succesive, de Covid și de semiconductori, care au determinat scăderea volumului de autovehicule vândute în Europa cu circa 4 milioane de unități.

Față de momentul pre-Covid, estimările arată un nivel al pieței, pentru 2025 – 2026, mai mic cu circa 2 milioane de vehicule, dintre care VW își asumă aproximativ un sfert, corespunzător cotei sale de piață. Numărul este echivalentul a două uzine auto de mărime medie, ceea ce înseamnă că rețeaua de producție a mărcii trebuie redimensionată proporțional.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw uzina
profit vw
vanzari vw electrice