Directorul uzinei din Wolfsburg, în care marca VW produce două dintre cele mai vândute modele ale sale, Golf și Tiguan, a fost înlocuit, potrivit presei germane. Informația a fost confirmată de companie.
La doar o săptămână de la marea întâlnire dintre managementul Volkswagen și zecile de mii de angajați ai uzinei din Wolfsburg, în care s-a discutat tensionat despre posibilitatea unei restructurări masive, directorul acestei unități etalon a grupului și a mărcii VW, Rainer Fessels, a cerut să iasă la pensie, iar cererea i-a fost aprobată.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
În locul său a fost deja desemnat Uwe Schwartz, care în ultimii cinci ani a condus o altă fabrică importantă, cea din Emdem, unde în prezent se produce ID.7, dar până anul trecut a fost locul de asamblare pentru un alt model iconic al mărcii VW, Passat.
Uzina din Wolfsburg a mărcii VW are o capacitate maximă de producție de aproximativ 815.000 de automobile anual, o valoare pe care a atins-o în 2015, în plin boom de vânzări al mărcii și al grupului VW. De atunci, producția a scăzut masiv, în special în anii Covid și cei care au urmat.
În perioada 2021 – 2022, a existat un plan de extindere a acestei uzine, pentru construirea de noi linii de producție, destinate vehiculelor electrice, care ar fi urcat capacitatea maximă la aproximativ un milion de vehicule anual. După schimbarea CEO-ului grupului VW, întreg planul a fost abandonat, fiind demarat un alt plan care are în vedere electrificarea liniilor actuale de producție, pentru a permite asamblarea aici a mașinilor electrice ale mărcii, în special ID.3. Din păcate, evoluția nefavorabilă a pieței de automobile electrice a determinat întârzierea și acestui plan, uzina aflându-se acum sub spectrul concedierilor.
CITEȘTE ȘI VIDEO Wizz Air și-a parcat avioane fără motor într-o bază militarăConducerea mărcii VW și a grupului german cu același nume a anunțat angajații că este nevoie de o reducere a costurilor de producție, acest lucru presupunând și o reducere de personal, care s-ar putea concretiza printr-o închidere a cel puțin unei fabrici, dar nu exclude concedieri și din alte unități de producție, inclusiv de la Wolfsburg.
S-a vehiculat un total de circa 15.000 de angajați care ar putea părăsi compania anul viitor, după expirarea termenului legal de negociere a noului contract colectiv de muncă. VW a anunțat săptămâna trecută rezilierea contractului colectiv de muncă, pentru a putea declanșa concedieri, însă legea prevede ca în cel mult șase luni să fie semnat un nou contract.
CITEȘTE ȘI Toyota continuă să investească în hibride: SUV-ul C-HR învață traseele șoferului și schimbă singur modul de rulare în orașCauzele principale ale restructurării începute de noua conducere a VW țin de contractarea pieței auto din Europa, din cauza crizelor succesive, de Covid și de semiconductori, care au determinat scăderea volumului de autovehicule vândute în Europa cu circa 4 milioane de unități.
Față de momentul pre-Covid, estimările arată un nivel al pieței, pentru 2025 – 2026, mai mic cu circa 2 milioane de vehicule, dintre care VW își asumă aproximativ un sfert, corespunzător cotei sale de piață. Numărul este echivalentul a două uzine auto de mărime medie, ceea ce înseamnă că rețeaua de producție a mărcii trebuie redimensionată proporțional.