Listarea la bursă va fi una premium.
Fondatorul Radu Timiș povestește că, în 1992, Cris-Tim a început practic de la nimic: „un prim chioșc deschis în piața Gorjului, de 12 metri pătrați”.
La început, focusul era pur supraviețuire: „Trebuie să trăim, vrem să avem libertatea de a trăi, să fim pe cont propriu și sigur asta are un preț când trăiești pe cont propriu”, spune el.
În primii ani nu existau fluxuri tehnologice mature: „Când am făcut primele produse, nu puteai să faci niciun flux tehnic acolo, absolut nimic. A fost o nebunie, dar a fost parte din viziune.”

Un moment definitoriu în mentalitatea sa a fost hotărârea de a fi primul: „Când am început business-ul, mi-am spus că voi fi numărul 1 indiferent ce trebuie să fac. Și ăsta a fost primul statement al meu.”
Cu timpul, însă, viziunea s-a adâncit, iar Radu Timiș povestește că, cu circa șase-șapte ani în urmă, idealul a evoluat către o datorie față de consumator: „Consumatorul meu este Dumnezeul meu … o atenție absolut totală asupra fiecărei sute de grame care se produce la noi.”
Radu Timiș vorbește și despre importanța valorilor și a scopului în afacere: „Pentru marea majoritate a antreprenorilor, vă dați seama că primul lucru sunt banii. De-aia ești antreprenor, vrei să fii liber. Dar dacă banii sunt o consecință a ceea ce facem noi, și facem lucruri bune și tot ce atingem noi are un rezultat nemaipomenit, atunci sigur că da, și energiile lui Dumnezeu, ale Universului, creează pentru noi.”
Fiul său, Rdu Timiș Jr, care astăzi ocupă rolul de CEO în companie, aduce o perspectivă mai pragmatică: „Mănânci bine, te simți bine”, o abordare mai apropiată de nevoile consumatorului.
Fondatorul recunoaște că a avut și alte încercări înainte de Cris-Tim: la 29-30 de ani, s-a implicat într-o companie în China, cu rezultate inițiale remarcabile, dar care s-au pierdut.

Apoi a început din nou „cu 700 de dolari, banii altuia”, cumpărând un dozator de suc pe care l-a integrat în chioșcul din Piața Gorjului.
Mezelurile și produsele lactate au venit treptat, din oferta locală și din ceea ce produceau fermele regionale.
„Aveam 29 de ani când am început, în 1990, cu o companie în China. Am fost primul român care a ajuns în China. După 6 luni, am făcut 1 milion de dolari și aveam angajați chinezi, atunci și aduceam marfă cu avionul.
După șase luni am pierdut tot. Am început, iarăși am pierdut tot. A treia oară am început cu 700 de dolari, banii altuia.
Am cumpărat după aceea un dozator de suc și trebuia să-l pun undeva. L-am pus în acel chioșc de 210 metri pătrați.

Fiind profesor la Oltenița și fiind din Câmpulung Moldovenesc, ce trebuie să vând? Păi vând mezelurile pe care le făceau ăia la Ulmeni și cașcaval și unt de la Câmpulung Moldovesc, unde era fabrica. Și așa am început povestea cu mezelurile, cu lactatele și așa mai departe”, a mai povestit antreprenorul.
Astăzi, Cris-Tim Family Holding a ajuns la peste 1 miliard lei cifră de afaceri, cu un profit net de 88 milioane lei. Compania deține trei fabrici (mezeluri, ready meal, lactate), cea mai mare între ele aflându-se în Filipeștii de Pădure, cu o suprafață de aproape 70.000 mp.
Se estimează că pentru 2025 grupul vizează o creștere sustenabilă de aproximativ 10% atât la nivel de cifră de afaceri, cât și de EBITDA.
Planul major este listarea la Bursa de Valori București.
VEZI AICI ANUNȚUL LISTĂRII CRIS-TIM
În termeni de viziune regională, Cris-Tim își propune să își extindă exporturile și să concureze în regiune.