MOL România vrea să ajungă la 100 de stații Fresh Corner în acest an

MOL România vrea să ajungă la 100 de stații Fresh Corner în acest an
Profit.ro
Profit.ro
scris 23 aug 2017

Grupul petrolier ungar MOL a ajuns la un număr de 65 de benzinării Fresh Corner în România și vrea să ajungă la 100 până la sfârșitul acestui an, a declarat miercuri, într-o întâlnire cu presa, Lars Höglund, vice-președinte senior al Grupului MOL, responsabil de segmentul retail, acesta subliniind totodată că ”în cel mai scurt timp posibil” va fi inaugurată în România prima stație de încărcare pentru mașini electrice.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

”Conceptul Fresh Corner are un impact pozitiv în rezultatele financiare ale grupului, iar România este o piață cheie pentru Grupul MOL. Sunt 65 de benzinării Fresh Corner în România și vrem să deschidem 100 în total în acest an. Șapte benzinării au bucătărie proprie. De asemenea, până în 2021, vom avea 750 de stații Fresh Corner în regiune, din care 150-200 în România”, a declarat miercuri Lars Höglund, vice-președinte senior al Grupului MOL, responsabil de segmentul retail, precizând că numărul pentru România s-ar putea modifica în funcție de dinamica pieței, arată news.ro.

Acesta nu a precizat care este, defalcat, investiția într-o astfel de benzinărie, însă, în total, în acest an, MOL România și-a planificat investiții totale de 10-15 milioane euro.

KMG International are în plan extinderea rețelei de benzinării din România și Bulgaria CITEȘTE ȘI KMG International are în plan extinderea rețelei de benzinării din România și Bulgaria

Oficialul MOL a precizat că România este una dintre țările în care oferta gastro din Fresh Corner este constant îmbunătățită și înnoită. Anul acesta, s-au vândut 2,5 milioane de cafele în punctele Fresh Corner din România.

Fresh Corner este un proiect lansat de Grupul MOL în urmă cu doi ani, care acordă importanță gastronomiei și cumpărăturilor pentru acasă. În prezent, MOL a implementat conceptul Fresh Corner în peste 330 de stații la nivelul Europei Centrale și de Est.

Totodată, până la sfârșitul anului, grupul va lansa în România și noua gama de carburanți EVO. Noii carburanți EVO au proprietăți îmbunătățite de curățare a motorului și au fost deja lansați în unele piețe pe care grupul MOL este activ printre care și Ungaria.

În ceea ce privește deschiderea de noi benzinării MOL, Höglund a subliniat interesul pentru piața românească.

“Scanăm permanent piața pentru potențiale achiziții și, dacă este posibil să achiziționăm terenuri pentru construirea de benzinării de la zero este foarte bine”, a declarat Höglund.

Oficialul MOL a vorbit și despre planurile privind deschiderea de stații de încărcare destinate mașinilor electrice, proiect pe care grupul maghiar intenționează să îl implementeze ”în cel mai scurt timp posibil”.

Companiile E.ON, cu afaceri în sectorul utilităților, și MOL, producător și distribuitor de carburanți, au anunțat luna trecută că vor deschide, în cadrul unui parteneriat regional, 40 de stații de încărcare pentru mașinile electrice în România până în 2020, cu fonduri primite prin intermediul Mecanismului pentru interconectarea Europei.

Guvern: Limitarea discount-urilor practicate de marile magazine poate echivala cu stabilirea unui preț minim și încălcarea Tratatului UE CITEȘTE ȘI Guvern: Limitarea discount-urilor practicate de marile magazine poate echivala cu stabilirea unui preț minim și încălcarea Tratatului UE

”Eu sunt de părere că mașinile electrice vor juca un rol foarte important în sector, în viitor. Vrem să începem să deschidem aceste puncte de încărcare în cel mai scurt timp posibil. Mi-ar plăcea să spun că prima stație o vom anunța în acest an, dar acest lucru depinde de mai mulți factori”, a explicat el.

De asemenea, Grupul MOL estimează un EBITDA (câștigurile înainte de dobânzi, taxe depreciere și amortizare) de 450 milioane dolari până în 2021, la nivel de grup, pe segmentul Servicii pentru clienți (Retail), de la aproximativ 300 milioane dolari în 2016.

Vânzările retail de motorină ale MOL în România au crescut cu 12% în prima jumătate a anului, în timp ce vânzările de benzină s-au majorat cu 1%, comparativ cu prima jumătate a lui 2016.

Grupul MOL are o rețea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală și de Sud-Est, în zece țări, din care peste 200 în România.

viewscnt
Afla mai multe despre
mol
benzinarii