1.000 de persoane au apelat în acest an la SAL-Fin pentru a-și rezolva disputele cu firmele de asigurare

1.000 de persoane au apelat în acest an la SAL-Fin pentru a-și rezolva disputele cu firmele de asigurare
Profit.ro
Profit.ro
scris 10 nov 2020

Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar SAL-Fin a înregistrat, de la începutul anului și până în prezent, 1.000 de cereri de soluționare a diferendelor dintre consumatori și entitățile din piața financiară non-bancară, în condițiile în care pe parcursului anului trecut numărul total al solicitărilor a fost de 522.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Evoluția numărului de cereri primite spre soluționare (de la 32 în anul 2016 la circa 1.200 prognozate pentru sfârșitul acestui an) indică creșterea constantă a gradului de încredere a consumatorilor în soluțiile oferite de conciliatorii SAL-Fin.

Braiconf, cel mai mare producător de cămăși din România, închide toate magazinele din mall-uri, redeschide în străinătate și intră mai puternic pe nișa premium. „Nu ni s-a părut potrivită solicitarea unor mall-uri de a continua să plătim chirie în lockdow CITEȘTE ȘI Braiconf, cel mai mare producător de cămăși din România, închide toate magazinele din mall-uri, redeschide în străinătate și intră mai puternic pe nișa premium. „Nu ni s-a părut potrivită solicitarea unor mall-uri de a continua să plătim chirie în lockdow

Această stare de fapt este demonstrată și de evoluția numărului de litigii rezolvate. Astfel, de la înființarea SAL-Fin (2016) și până la sfârșitul lunii iunie a acestui an, au fost soluționate 885 de litigii.

Din perspectiva obiectului cererilor, în perioada 2016 - semestrul I 2020, litigiile au vizat, în proporție de 99%, aspecte cu privire la despăgubirile primite în baza unor polițe de asigurare, iar în cazul răspunderii civile auto (RCA), acestea au reprezentat circa 84% din total.

Sumele suplimentare acordate consumatorilor ca urmare a derulării procedurilor de conciliere au crescut față de sumele inițiale primite cu aproximativ 2,95 milioane lei.

Pe lângă gratuitatea operațiunii de soluționare alternativă, un alt aspect ce vine să susțină avantajele de a apela la SAL-Fin îl reprezintă durata medie de soluționare a unui litigiu: 27 de zile pentru procedura de soluționare a litigiilor prin propunerea unei soluții și 55 de zile pentru procedura de soluționare a litigiilor prin impunerea unei soluții.

viewscnt
Afla mai multe despre
sal-fin
asf