BRD Groupe Société Générale anunță că a început, gradual, producția cardurilor bancare din plastic reciclabil, fie că este vorba despre carduri de debit sau de credit, destinate persoanelor fizice sau companiilor.
Astfel, orice card nou emis, reînnoit sau înlocuit va fi produs exclusiv din plastic reciclat. În plus, cardurile de debit pentru persoane fizice beneficiază de un nou design modern, elegant și rafinat, menit să le ofere clienților o experiență vizuală și tactilă îmbunătățită.

„Tranziția către plasticul reciclabil este un pas firesc în strategia noastră de sustenabilitate și inovare. Ne dorim să le oferim clienților noștri nu doar produse bancare performante, ci și soluții care reflectă valorile noastre comune legate de protejarea mediului.
Noul design al cardurilor de debit vine să completeze această direcție, aducând un plus de rafinament în experiența de zi cu zi a clienților noștri”, a spus Ioana Pârvu, Director Carduri, Automate de Plată și Soluții de Plată.
BRD - Groupe Société Générale operează o rețea de 358 de unități.
Activele totale ale băncii, la sfârșitul lunii martie 2025, erau de 85,6 miliarde RON.
BRD Groupe Société Générale a încheiat primul trimestru cu un profit net de 350 de milioane de lei, în creștere cu 7% față de aceeași perioadă a anului trecut. Creditarea a crescut cu aproape o cincime.
Venitul net bancar al Grupului BRD a crescut în T1 2025 cu 9,7% față de aceeași perioadă a anului precedent, la aproape 1,1 miliarde de lei.

Veniturile nete din dobânzi au înregistrat un avans de 5,9% față de aceeași perioadă a anului precedent, datorită efectului pozitiv al volumelor, determinat de creșterea creditelor atât pe segmentul retail, cât și pe segmentul companiilor.
Veniturile nete din comisioane au înregistrat un avans de 29% față de aceeași perioadă a anului precedent, datorită veniturilor mai mari asociate activităților legate de carduri, custodie, transferuri și activități de creditare, incluzând și un venit excepțional legat de comisioane asociate tranzacțiilor, fiind însă temperate de costurile asociate operațiunii de transfer sintetic al riscurilor semnificative (SRT).
Alte venituri bancare au scăzut ușor (-1,2% față de aceeași perioadă a anului 2024), ca urmare a unor componente care s-au compensat reciproc: venituri mai mari din schimburi valutare, contrabalansate de rezultate mai mici din instrumente derivate și alte instrumente de tranzacționare ca urmare a unui efect de bază.
Cheltuielile operaționale au crescut în T1 2025 cu 8,3% față de aceeași perioadă a anului precedent. Cheltuielile cu personalul au crescut cu 8% față de aceeași perioadă a anului precedent, ca urmare a creșterilor cu salariile și a altor beneficii.

Alte costuri (excluzând taxa pe cifra de afaceri și contribuția cumulată la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare și Fondul de Rezoluție) au crescut în principal din cauza cheltuielilor legate de servicii IT&C și consultanță.
Taxa de 2% pe cifra de afaceri a fost de 32,4 milioane de lei pentru T1 2025, comparativ cu 30,4 milioane de lei în T1 2024, ca urmare a veniturilor mai mari înregistrate în perioada analizată.
Venitul operațional brut al Grupului BRD a ajuns la 507 milioane de lei în T1 2025 (+11,3% față de aceeași perioadă a anului 2024), în timp ce raportul cost/venit s-a îmbunătățit la 53,1% în T1 2025, față de 53,8% în T1 2024. Excluzând taxa pe cifra de afaceri și contribuțiile cumulate la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare și Fondul de Rezoluție, raportul C/I ar fi de 45,5% în T1 2025 (față de 46,3% în T1 2024), înregistrând o scădere de 81 puncte de bază față de anul precedent.

Rata creditelor neperformante a rămas aproape de minimul istoric, la 2,2%. Costul cu riscul a crescut ușor, cu o alocare netă de provizioane de 79 de milioane de lei, față de 54 de milioane de lei în primul trimestru din 2024.
Rezultatul net al Grupului BRD a fost de 350 milioane de lei, în creștere cu 7,2% față de aceeași perioadă a anului precedent, în timp ce rata de rentabilitate a capitalurilor proprii (ROE) a atins 14,5% în T1 2025, similar cu T1 2024.
Creditele, în creștere
Creditele nete în sold, inclusiv finanțările de leasing, au ajuns la 51,6 miliarde de lei, marcând o creștere de 20,5% față de sfârșitul lunii martie 2024. Față de decembrie 2024, creditele au avanst cu 3,8%.
Creditarea companiilor a înregistrat un avans anual de 31,9%, la 21 de miliarde de lei, în timp ce creditele retail au crescut cu 13,6%, la 28,6 miliarde de lei.
Producția de credite retail noi a fost de 3,3 miliarde de lei, cu 41% peste nivelul din primul trimestru din 2024, din care creditele de consum au fost de 1,9 miliarde de lei, un avans de 31%, în timp ce creditele pentru locuințe au generat volume noi de 1,4 miliarde de lei, cu 41% mai mult.

Finanțări nete de leasing în sold au înregistrat o creștere cu de 15,1% față de aceeași perioadă a anului 2024, depășind 2 miliarde de lei la sfârșitul lunii martie 2025.
Activele grupului au crescut cu 4,7% față de martie 2024 și au scăzut cu 0,4% față de decembrie, la 88,2 miliarde de lei. Principalele mișcări au fost dinspre lichiditatea interbancară și titluri de stat către credite. Titlurile de stat au scăzut cu 5,1% față de martie 2024, la 20,8 miliarde de lei, da reprezintă în continuare aproape un sfert din bilanțul grupului.
Baza de depozite a crescut la sfârșitul lunii martie 2025 cu 5,2% față de aceeași perioadă a anului 2024, la 66,2 miliarde de lei. Depozitele retail au înregistrat o creștere de 4,3% față de aceeași perioadă a anului precedent, susținută de intrări mai mari în conturile curente ale persoanelor fizice.
Depozitele companiilor au înregistrat o creștere anuală de 6,8%, susținută de clienții IMM, cu o creștere de 14,5% a soldului depozitelor față de aceeași perioadă a anului precedent.