Poșta Română a încheiat un acord de principiu cu Nextebank privind serviciile financiare la ghișeu

Poșta Română a încheiat un acord de principiu cu Nextebank privind serviciile financiare la ghișeu
scris 30 oct 2015

Poșta Română și Nextebank au finalizat negocierile privind intermedierea produselor și serviciilor bancare în rețeaua de retail a operatorului național de servicii poștale. Acordul de principiu încheiat de cele două părți va fi transmis Băncii Naționale a României, spre aprobare.

"Semnarea acestui acord înseamnă trecerea într-o etapă avansată a unuia dintre proiectele-cheie în strategia de dezvoltare a Poștei Române. Intermedierea de servicii bancare dedicate clienților tradiționali ai Poștei îi permite operatorului național de servicii poștale să-și diversifice portofoliul, condiție obligatorie pe o piață în care poșta clasică își accentuează declinul. Mai mult, proiectul contribuie la reducerea ponderii pe care o reprezintă populația nebancarizată din România, în contextul în care Poșta Română este una dintre companiile cu cele mai extinse rețele teritoriale, inclusiv în zona rurală", a declarat directorul deneral al Poștei Române, Alexandru Petrescu.

Poșta va pune la dispoziția clienților produsele de retail ale Nextebank – credite, depozite, carduri – în cea mai mare parte a rețelei de unități poștale.

"După o analiză atentă și detaliată, am reușit să concretizăm un proiect complex, care să aducă beneficii tuturor celor implicați: clienți, Poșta Română, Nextebank. În linie cu strategia de creștere a băncii, unul dintre obiectivele principale ale acestui proiect este incluziunea financiară a unor segmente specifice de populație. În acest sens, Nextebank își va adapta oferta pentru a permite tuturor clienților Poștei Române să acceseze servicii bancare moderne, însă, în același timp, simple și accesibile. Urmează o etapă foarte importantă, și anume obținerea aprobării proiectului nostru de către BNR. Sperăm ca după obținerea acordului de la banca centrală să putem demara proiectul în primul trimestru al anului viitor", a declarat președintele Consiliului de Administrație al Nextebank, Horia Manda.

Negocierile dintre Poșta Română și Nextebank privind proiectul de intermediere a produselor bancare la ghișeele poștale au început în martie 2015, după finalizarea unui proces de selecție și evaluare desfășurat în condițiile legii aplicabile.

În decembrie 2013, Poșta Română a negociat cu Grupul Intesa Sanpaolo pentru vânzarea de servicii bancare și financiare în cadrul oficiilor poștale.

Poșta Română este deținută de statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informațională (75% din acțiuni) și de Fondul Proprietatea (25%). Compania deține cea mai mare rețea de distribuție la nivel național, însemnând peste 80% din totalul subunităților poștale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poștei Române și peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de rețeaua poștală proprie. Compania a încheiat anul 2014 cu un profit net de 22,8 milioane de lei (5 milioane de euro), după cinci ani de pierderi.

Nextebank este o bancă românească, fondată în 1993 sub numele de Banca Romexterra. Începând cu aprilie anul trecut, instituția are un nou acționar principal: Fondul de Investiții Emerging Europe Accession Fund (EEAF). Principalii investitori în EEAF sunt Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Fondul European pentru Investiții (FEI) - parte din grupul Băncii Europene pentru Investiții –, Banca de Comerț și Dezvoltare a Regiunii Mării Negre, DEG - parte a grupului bancar german KFW. Nextebank finanțează, în principal, IMM-uri și microîntreprinderi și dorește ca, prin acest proiect, să își extindă serviciile de retail, adresându-se atât populației din zonele urbane, cât și celei rurale.

viewscnt
Afla mai multe despre
posta romana
nextebank
alexandru petrescu