Compania Purcari Wineries raportează pentru primele 3 luni o creștere de 9,13% a câștigului pretaxare EBITDA, la 23,07 milioane lei, de la 21,14 milioane lei în perioada similară a anului trecut.
Purcari Wineries (WINE) a realizat în primul trimestru venituri de 81,59 milioane lei, cu 10,96% mai mari decât cele de 73,33 milioane lei din exercițiul financiar precedent, iar costul acestor vânzări a urcat cu 13,13%, la 45,93 milioane lei, de la 40,60 milioane lei. Este o performanță obținută în contextul unei majorări de 13% a vânzărilor pe piața principală din România. Creșterea este de 22% pentru Moldova.
Rezultatul global total atribuibil acționarilor a avut un avans de 0,99%, la 17,38 milioane lei, de la 17,21 milioane lei. Pe întreg anul trecut, profitul atribuibil a fost de 60,36 milioane lei.
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

La data de 31 martie, activele totale ale Purcari erau de 655,12 milioane lei, cu 1,55% mai mari decât cele de 645,11 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același interval de raportare, datoriile pe termen lung au coborât cu 0,30%, la 139,83 milioane lei, de la 140,26 milioane lei și datoriile curente au suferit un declin de 5,06%, la 131,90 milioane lei, de la 138,93 milioane lei. În cadrul ofertei publice de listare din februarie 2018, dar și ulterior acesteia, Purcari, a atras mai multe fonduri de investiții și în acționariatul său dispersat. Ultima intrare importantă este cea a americanilor de la Firebird, care sunt specializați pe plasamente în spațiul ex-sovietic.
La BVB, titlurile Purcari au fost puternic lovite de la declanșarea conflictului din Ucraina, dar s-au înscris pe o traiectorie de recuperare masivă încă din primăvară. La ultimul preț de închidere de pe bursă, de 14,70 lei/acțiune, capitalizarea de piață a companiei se ridică la 589,73 milioane lei (118,51 milioane euro).