Schimbarea va fi aplicată din 3 decembrie
Pentru a putea utiliza această metodă de autorizare, clienții trebuie să descarce versiunea actualizată a aplicației Smart Mobile din magazinele de aplicații, Google Play, App Store sau App Gallery, arată un mesaj trimis de bancă pentru clienții săi, citat de Economica.
Mesajul băncii
"Cum vei autoriza tranzacțiile efectuate online cu cardul, în funcție de serviciile pe care le ai
Dacă ai aplicația Smart Mobile:
-Plățile online cu cardul se autorizează direct în aplicație, rapid și usor. Vei fi direcționat automat să le autorizezi în Smart Mobile, prin introducerea credențialului specific acestei aplicații pe care ți l-ai stabilit (PIN, amprentă sau recunoaștere facială).
-Rămâne disponibilă și varianta de autorizare prin Parola Statică (parola stabilită de tine) și OTP (one time password – secvența numerică valabilă un timp scurt) primită pe SMS, dacă preferi acest mod.
Dacă ai doar Raiffeisen Online:
-Rămâne disponibilă doar varianta de autorizare prin Parola Statică (parola stabilită de tine) și OTP (one time password – secvența numerică valabilă un timp scurt) primită pe SMS,
-Poți opta oricând pentru serviciul de mobile banking, Smart Mobile, unde vei avea acces la mai multe funcții utile și vei putea autoriza mai comod plățile efectuate cu cardul.
Plățile efectuate din Smart Mobile
dacă dispozitivul tău mobil este înregistrat și ai activată autorizarea plăților prin Sistem Biometric
-tranzacții sub 10.000 lei – se autorizează în Smart Mobile, prin introducerea credențialului specific acestei aplicații pe care ți l-ai stabilit (amprentă sau recunoaștere facială)
-tranzacții peste 10.000 lei – se autorizează în Smart Token, prin introducerea credențialului specific acestei aplicații pe care ți l-ai stabilit (PIN, amprentă sau recunoaștere facială)
Daca folosești versiunea aplicației pentru adolescenti (14- 18 ani), în plus, pe lângă varianta de autorizare a tranzacțiilor efectuate cu cardul pe internet, prin Parola Statică și OTP, primită pe SMS, ai la dispoziție și varianta de autorizare a plăților cu cardul pe internet prin Smart Mobile, ultilizând credențialul stabilit pentru aceasta aplicație".
În primele nouă luni din 2025, Raiffeisen Bank România și-a continuat dezvoltarea pe toate segmentele de activitate.
Profitul net al Raiffeisen Bank după impozitare a ajuns la 1,36 miliarde RON, cu 8% peste nivelul înregistrat în primele nouă luni ale anului precedent.
Activele totale ale băncii au ajuns la 81,5 miliarde RON, în creștere cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Performanța este susținută de un ritm solid de creștere: cu 23% mai mulți clienți noi persoane fizice în primele 9 luni ale anului 2025 comparativ cu aceeași perioadă din 2024, iar dintre noii clienți aproape 90% au ales fluxul de înrolare digitală, aproape dublu față de perioada similară din anul precedent.
În sfera planificării financiare personale, Raiffeisen Bank a înregistrat creșteri semnificative ale operațiunilor și volumelor, cu peste 35% mai multe planuri de investiții noi, în T3 2025, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, și peste 124.000 de clienți înscriși în Fondul de Pensii Facultative Raiffeisen Acumulare la finalul lunii septembrie.
”În ultimele 9 luni, sistematic și pas cu pas, am continuat să facem un mix între cele mai noi tehnologii, inclusiv inteligența artificială, și expertiza echipelor noastre pentru a sprijini fiecare client în construirea unui viitor financiar mai puternic. Totodată, investim constant în finanțarea economiei, pentru o creștere care să aducă valoare adăugată României și comunităților.” - Zdenek Romanek, Președinte & CEO, Raiffeisen Bank România.
Depozitele atrase de la clienți au ajuns la 63,8 miliarde RON, în creștere cu 12% față de anul trecut. Economisirea rămâne o prioritate pentru clienții persoane fizice, depozitele acestora crescând cu 13%, alimentate atât de dobânzi atractive, cât și de diversificarea opțiunilor de economisire.
Segmentul corporații a înregistrat o creștere robustă a depozitelor, de 18% față de aceeași perioadă din 2024.
PORTOFOLIUL DE CREDITE A DEPĂȘIT 47 MILIARDE RON
Creditele nete acordate clienților au crescut cu 11% față de trimestrul al treilea din 2024, atingând 47,3 miliarde RON.
Segmentul corporații a înregistrat cel mai mare avans, cu o creștere de 13%, până la 21,5 miliarde RON, semn al implicării active a băncii în finanțarea dezvoltării companiilor locale.
Persoanele fizice au beneficiat de condiții de creditare avantajoase și competitive, astfel încât volumul creditelor destinate acestui segment a urcat cu 10%, susținut de creșterea atât a împrumuturilor garantate (+5%), cât și a celor negarantate (+14%).
Cheltuielile operaționale au crescut cu 6% față de perioada similară din 2024, pe fondul investițiilor în tehnologie, retenția și motivarea angajaților, precum și dezvoltarea rețelei de ATM-uri (+28 unități) și POS-uri (+7,300 terminale).
În vară, Raiffeisen Bank a lansat cardul de debit virtual, ce poate fi emis și folosit pe loc, direct pe telefon, metodă de plată devenită rapid foarte populară în rândul clienților
EVOLUȚII POZITIVE ÎN PLANIFICAREA FINANCIARĂ PERSONALĂ
În T3 2025, au crescut atât volumele (+60% față de T3 2024), cât și numărul de operațiuni de subscriere în Fondurile de investiții locale (+30%), demonstrând interesul crescut pentru soluțiile prin care clienții își pot diversifica portofoliile.
A crescut și numărul planurilor de investiții. În T3 2025 au fost încheiate cu peste 35% mai multe planuri noi față de aceeași perioadă a anului anterior.
La finalul lunii septembrie, numărul clienților care au ales să-și protejeze veniturile pe perioada pensionării prin Fondul de Pensii Facultative Raiffeisen Acumulare a depășit 124.000.
RAIFFEISEN LEASING: +21% ÎN FINANȚARE
Raiffeisen Leasing a înregistrat o creștere a portofoliului de finanțări acordate clienților cu 21% în septembrie, față de finalul anului 2024, în timp ce numărul de clienți a crescut cu 7%.
Totodată, a marcat o performanță ridicată a parteneriatelor cu furnizori de marcă ai activelor finanțate și a menținut un nivel redus al volumului de credite neperformante.
Principalele categorii de active finanțate au fost camioanele, destinate transportului intern și internațional, autoturismele și vehiculele comerciale ușoare. Activele „verzi”, precum autovehiculele și echipamentele eficiente din punct de vedere energetic, au înregistrat creșteri, susținute de strategia de vânzări a companiei, care promovează soluții de finanțare sustenabile, pentru proiecte și activități cu impact pozitiv asupra mediului.















