Piețele europene au început săptămâna și luna cu un ton pozitiv, deși precaut, luni, în timp ce investitorii au digerat un raport puternic al câștigurilor de la Ryanair înainte de o săptămână crucială pentru deciziile băncilor centrale.
Ryanair a raportat profituri după impozitare de 2,54 miliarde de euro pentru prima jumătate a anului, o creștere de 42%, în conformitate cu estimările analiștilor.
Profitul trimestrial al companiei aeriene irlandeze Ryanair a crescut peste așteptări, pe fondul majorării prețurilor biletelor și a cererii solide.
În trimestrul doi din acest an, profitul înainte de taxe a urcat cu 18%, la 1,96 miliarde de euro, de la 1,67 miliarde de euro în urmă cu un an, în timp ce profitul atribuibil acționarilor a crescut cu 20%, la 1,72 miliarde de euro.
Traficul de pasageri al Ryanair a înregistrat un avans de 2%, la 61,2 milioane, la un grad de umplere al avioanelor de 96%, o îmbunătățire de la 95% în urmă cu un an. Prețul mediu al unui bilet de avion a crescut cu 7%, la 65 euro.
Consiliul de Administrație al Ryanair a anunțat dividende interimare de 0,193 euro pe acțiune, care vor fi plătite în februarie 2026.
Pentru anul fiscal 2026, compania aeriană low-cost se așteaptă la o creștere a numărului de pasageri cu peste 3%, la 207 milioane, după ce anterior previziona un nivel de 206 milioane, pe fondul livrării mai rapide a aeronavelor Boeing și al cererii solide în primul semestru din 2025.
“Este prea curând să estimăm nivelul profitului înainte de taxe în anul fiscal 2026, dar ne așteptăm la o redresare a prețurilor biletelor, ceea ce ar trebui să ducă la o creștere rezonabilă a profitului net anual. Evoluțiile de anul viitor sunt afectate de factorii externi, inclusiv escaladarea conflictelor din Ucraina și Orientul Mijlociu, șocurile macro-economice și potențialul impact al grevelor controlorilor de trafic aerian în Europa”, a afimat directorul general Michael O’Leary.
Recent, Ryanair a anunțat că a transportat 200,2 de milioane de pasageri, la un grad de umplere al avioanelor sale de 94%, în anul fiscal încheiat la 31 martie 2025, devenind prima companie aeriană europeană care transportă 200 de milioane de pasageri într-un an.
Veniturile din primul semestru au crescut, de asemenea, cu 13%, la 9,82 miliarde de euro.
Raportul este primul dintr-o săptămână aglomerată pentru rezultatele corporative europene, cu companii importante precum BP, Ferrari și Aramco raportând marți, urmate de BMW și Vestas miercuri și AstraZeneca și Maersk joi.
Indicele paneuropean Stoxx 600 a deschis chiar deasupra liniei plate. La scurt timp după începerea tranzacționării, FTSE 100 din Marea Britanie a crescut cu 0,3%, iar DAX din Germania a crescut cu 0,1%, arată invezz.com.
Cu toate acestea, câștigurile nu au fost universale, 40 din Franța și FTSE MIB din Italia scăzând cu 0,2% și, respectiv, 0,1%.
Politica monetară va fi, de asemenea, un factor cheie al sentimentului pieței în această săptămână. Riksbank din Suedia urmează să anunțe miercuri cea mai recentă decizie privind rata dobânzii.
Principalul eveniment, însă, va fi anunțul de politică monetară al Băncii Angliei de joi, în care economiștii sunt împărțiți dacă banca centrală va menține ratele dobânzilor stabile sau va implementa o reducere.
În timp ce piețele europene au început pe o bază pozitivă, investitorii au evaluat și o imagine mai pesimistă din Asia, unde datele noi au indicat o încetinire continuă a sectorului de producție din China.
Indicele managerilor de achiziții private RatingDog pentru octombrie a scăzut la 50,6, ratând așteptările și scăzând față de citirea din septembrie.
Acest lucru a urmat datelor oficiale guvernamentale PMI publicate vinerea trecută, care au arătat că activitatea fabricilor s-a contractat la un minim de șase luni de 49,0, cântărind asupra sentimentului regional și oferind un fundal precaut pentru investitorii globali.















