Valoarea medie a unei tranzacții online cu cardul în 2022 a fost de 265 lei, în creștere cu 15% față de anul precedent.
Cum conlucrează autoritățile de management cu băncile, consultanții și clienții, măsurile care pot îmbunătăți relația între partenerii implicați în proiecte, greșelile de evitat în relația bănci-clienți, soluțiile pentru a crește sumele cheltuite efectiv în proiecte din sumele deja alocate din PNRR, care stau în conturi, vor fi anunțate la conferința Profit.ro & First Bank, programată pentru 14 februarie și care va fi transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV
NETOPIA Payments a înregistrat o creștere de 35% a tranzacțiilor procesate în 2022 față de 2021 și își menține trendul ascendent pentru al optulea an consecutiv. Tot anul trecut, compania a înregistrat lunar o medie de peste 3 milioane de tranzacții, prin toate metodele de plată.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Din datele companiei, în topul categoriilor de produse și servicii pentru care românii au făcut cel mai des plăți electronice în 2022 s-au numărat: utilitățile, serviciile financiare, produsele de mobilier, fashion sau IT&C.
Cea mai aglomerată lună din punct de vedere al volumului de tranzacții procesate de NETOPIA Payments în 2022 a fost luna noiembrie, perioadă în care o mare parte a comercianților parteneri au organizat evenimentul Black Friday. Astfel, tranzacțiile online cu cardul din perioada Black Friday 2022 au crescut cu aproximativ 27% față de ediția anterioară.
În ceea ce privește dispozitivele preferate de români pentru a face achizițiile online, ca în fiecare an, smartphone-ul râmâne în top. Anul trecut, procentul românilor care au folosit telefonul mobil pentru a finaliza o achiziție online a fost de 72,2%, față de desktop în procent de 27,1% sau tabletă de 0,7%.
Din punct de vedere demografic, în intervalul de referință, femeile au fost mai înclinate să facă achiziții online, în procent de 52,4%, față de bărbați, unde procentul a fost de 47,6%. De asemenea, segmentul de vârstă cu cel mai ridicat nivel de achiziții online a fost reprezentat de cel de 35-44 ani (25,52%), urmat îndeaproape de 25-34 (22.46%), 45-54 (20.91%), 18-24 (14.33%), 55-64 (9.27%) și 65+ (7.51%). În topul orașelor în care s-au realizat cele mai multe tranzacții online în 2022 au fost București, Cluj-Napoca, Brașov, Timișoara și Ploiești.