Adblock Plus nu mai blochează reclamele, le vinde

Adblock Plus nu mai blochează reclamele, le vinde
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 14 sep 2016

Adblock Plus lansează Acceptable Ads, o platformă prin care vrea să înlocuiască bannerele tradiționale cu propriile reclame, așa-zis acceptabile.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Cea mai folosită soluție pentru blocarea reclamelor pe internet, Adblock Plus, devine ea însăși piață de reclame. Din acest moment, Adblock Plus nu mai blochează reclamele, ci înlocuiește reclamele normale ale publisherilor cu propriile sale reclame.

Platforma Acceptable Ads, care funcționează din 2011, s-a schimbat radical prin această mutare. Până acum, prin Acceptable Ads, Adblock Plus permitea afișarea unor anumite reclame, care nu deranjau prea tare utilizatorul și care ajungeau să treacă de propriile filtre doar după ce furnizorul reclamei plătea pentru asta. Cu alte cuvinte, era doar un șantaj, cu utilizatorul în rol de ostatic.

Acum, Acceptable Ads se transformă într-o adevărată piață de reclamă. Creatorii de conținut care se înscriu în program își vor vedea reclamele înlocuite cu cele considerate de Adblock ca fiind acceptabile și vor primi 80% din venituri.

Cum poate fi verificat dacă un anumit model de Galaxy Note 7 este suspect de a exploda CITEȘTE ȘI Cum poate fi verificat dacă un anumit model de Galaxy Note 7 este suspect de a exploda

Practic, Adblock Plus le dă de ales publisherilor între a avea reclamele blocate sau a afișa reclamele furnizate de Adblock și a renunța la 20% din venituri. Evident că așa-numitele reclame acceptabile livrate de Adblock vor genera venituri mai mici, deci site-urile vor avea de pierdut de două ori din această cauză.

Ceea ce trebuie să rețină utilizatorii în urma acestei schimbări la 180 de grade a politicii Adblock Plus este că nu mai au niciun motiv să folosească acest instrument, pentru că nu mai este unul care să blocheze reclame. Utilizatorii săi sunt folosiți doar pentru a șantaja publisherii în a plăti un comision gras către Adblock Plus, dar reclamele, într-o formă sau alta, tot vor fi afișate.

Conținutul este creat de publisheri, nu de Adblock, astfel că susținerea acestui sistem prin folosirea Adblock Plus nu va ajuta creatorii de conținut să genereze articole mai bune, ci nu va face decât să instaureze un intermediar care se folosește de nevoia de monetizare a publisherilor și pretențiile utilizatorilor pentru a obține o parte însemnată din venituri fără niciun merit.

viewscnt
Afla mai multe despre
adblock plus
acceptable ads