Comerțul electronic B2B din România va creștere cu 20% în acest an, la 12 miliarde euro

Comerțul electronic B2B din România va creștere cu 20% în acest an, la 12 miliarde euro
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 29 feb 2016

Piața de comerț electronic business to business va crește cu 20% în acest an, comparativ cu 2015, la 12 miliarde euro, conform datelor Teamshare, una dintre cele mai importante platforme de e-commerce integrate din România.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Sectorul IT&C, atât pe partea de hardware, cât și software, electrocasnicele, sectoarele auto, home&deco, segmentul fashion și produsele conexe agriculturii au cea mai mare pondere în e-commerce-ul B2B din România, ultimele două domenii înregistrând o creștere accelerată, potrivit datelor Teamshare.

”E-commerce-ul B2B din România va continua să crească și în 2016, pe fondul apariției unor noi producători sau importatori care vor implementa soluții B2B, cât și datorită majorării volumelor tranzacționate de jucătorii deja prezenți în piață. Astfel, estimăm că în acest an comerțul electronic B2B va ajunge la 12 miliarde de euro”, declară Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvoltă platforma Teamshare.

Potrivit acestuia, în prezent, din ce în ce mai multe site-uri B2B de la nivel local folosesc platforme integrate, cu ERP și marketplace-uri, cu sisteme de plată online și firme de curierat, convinse de oportunitățile oferite de retailul online, care crește cu o rată mai accelerată decât cel offline, dar și de necesitatea automatizărilor de procese și reduceri de costuri de operare comenzi.

Astfel, dacă anul trecut 10% din totalul jucătorilor din e-commerce-ul B2B foloseau platforme integrate, numărul lor ar urma să crească până la 20% în 2016.

O platformă integrată de e-commerce se adresează în principal companiilor B2B din zona de producție și distribuție, cu mulți parteneri, un volum ridicat de comenzi și operațiuni multiple, care au nevoie de optimizarea și sincronizarea tuturor acestor procese.

O companie de profil, care apelează la o asemenea soluție, își poate spori vânzările cu 15%-25% în câteva luni, în timp ce costurile de procesare a comenzilor s-ar reduce cu aproximativ 30%, potrivit Teamshare.

Anul trecut, cea mai mare sumă tranzacționată pentru o companie B2B, prin intermediul platformei integrate Teamshare, s-a ridicat la 670.000 de lei. Comanda a fost realizată în octombrie 2015 și a fost plasată pentru un retailer IT&C.

Teamshare este o platformă de e-commerce integrată cu sisteme de contabilitate și gestiune ERP, care se adresează atât clienților business to business, cât și business to consumer. Platforma este folosită în prezent de peste 200 de clienți din România și din țări ca Marea Britanie, Franța, Austria sau Rusia.

Teamshare este dezvoltată de Entelion Software, companie cu capital 100% autohton, prezentă pe piața din România din 2003.

viewscnt
Afla mai multe despre
teamshare
comerț electronic
valoare