Comisia Europeană a apreciat marți că platformele Facebook, Google și Twitter au făcut progrese în combaterea dezinformării online, dar cele două din urmă încă mai trebuie să înregistreze progrese la capitolul publicității prin blocuri tematice, și le-a cerut tuturor celor trei să facă accesibile metodologiile și datele lor astfel încât verificatorii de date și analiștii independenți să le poată evalua serviciile, relatează agențiile dpa și EFE și un comunicat al executivul comunitar.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Această instituție face începând din decembrie o evaluare lunară a aplicării unui cod de conduită pentru combaterea ''dezinformării'' online, mai ales în perspectiva alegerilor europarlamentare din luna mai. Marile companii din sectorul internetului au semnat în mod ''voluntar'' acest document și s-au angajat să închidă conturile frauduloase sau pe acelea care răspândesc ''știri false'', să controleze publicitatea electorală sau să coopereze cu entități independente de verificare a datelor, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI Internet gratuit pentru bucureșteni în anumite spațiiÎn evaluarea comunicată marți, Comisia Europeană salută eforturile Facebook, Google și Twitter de a începe etichetarea publicității politice, precum și măsurile luate de Facebook și Twitter pentru a face disponibile pentru public bazele lor de date cu anunțuri publicitare.
Însă toate cele trei platforme încă mai trebuie să-și adapteze tehnologia astfel încât experți precum așa-numiții ''fact checkers'' să le poată evalua anunțurile online, estimează Comisia Europeană.