Firmele care folosesc instrumentele moderne de comunicații au rezultate mult mai bune comparativ cu cele care încă așteaptă. Ce facilități au la dispoziție

Firmele care folosesc instrumentele moderne de comunicații au rezultate mult mai bune comparativ cu cele care încă așteaptă. Ce facilități au la dispoziție
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 3 oct 2016

Firmele din România care folosesc instrumentele moderne de comunicații, precum internet, telefon, email, au rezultate mult mai bune comparativ cu cele care nu apelează la astfel de servicii, existând încă un număr important de întreprinderi mici și mijlocii care nu utilizează în activitatea lor elementele de bază ale tehnologiei informatice, ceea ce le afectează însă afacerea, relevă o analiză redactată recent.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Practic, aproape 11% din IMM-urile intervievate pentru redactarea analizei au admis că nu folosesc în activitatea lor internetul, sistemele de calcul și aplicațiile de e-mail, deși este cert că folosirea acestora reduce costuri și crește calitatea serviciului oferit clienților, asigură o comunicare mai bună cu mediul intern și extern al organizației și diminuează costuri indirecte asociate birocrației, cu principalele obligații declarative față de autoritățile publice.

Analiza, redactată de Consiliul Național al IMM-urilor, arată că internetul și intranetul sunt folosite în principal în comunicarea cu furnizorii sau clienții (53,45%), obținerea de informații despre mediul de afaceri (45,02%), promovarea produselor și serviciilor oferite (39,20%), realizarea de tranzacții sau plăți electronice (37,38%), profacilitarea comunicării în cadrul firmei (24,95%) și altele (3,64%).

Firmele care au obținut performanțe sunt cele care folosesc internetul și intranetul în comunicarea cu furnizorii și clienții și își promovează produsele/serviciile cu ajutorul instrumentelor IT (80%), precum și cele care efectuează tranzacții sau plăți electronice (60,00%)

În schimb, firmele cu rezultate mai slabe sunt cele cu o pondere mică în ceea ce privește comunicarea cu furnizorii și clienții (38,6%).

Analiza indică și avantajele firmelor care folosesc sistemele informatice de afaceri: securitatea datelor, colaborarea facilă cu membrii echipei, accesul la datele financiare ale firmei în orice moment, plata unui abonament lunar fără investiții mari în echipamente și licențe, meniuri în limba română, creșterea productivității, simplificarea activității în interiorul firmei, actualizare rapidă a soluțiilor.

Dacă firmele din România încă sunt reticente în a-și furniza servicii complete de comunicare pentru afaceri, datele oficiale ale Comisiei Europene relevă că, la nivel comunitar, toate companiile, indiferent că sunt întreprinderi mici și mijlocii sau corporații, apelează în număr tot mai mare la astfel de servicii, înțelegând că numai așa își pot dezvolta afacerea.

"Companiile, indiferent dacă sunt nou-înființate sau mari corporații, se bazează într-o măsură tot mai mare pe internet pentru a-și desfășura activitatea, a crea și a se extinde. În cursa mondială pentru crearea de întreprinderi de înaltă tehnologie și modernizarea celor tradiționale este indispensabilă o conectivitate la internet de cel mai înalt nivel. Este nevoie de o acoperire în bandă largă de o calitate mai bună pentru a avea garanția că mai mulți utilizatori pot utiliza serviciile online din aceeași zonă și pentru a putea conecta miliarde de obiecte", a arătat Comisia Europeană la jumătatea lunii trecute.

Mesajul transmis a fost că serviciile IT oferă o valoare adăugată unei afaceri și că tehnologia are un rol tot mai important pentru oamenii de afaceri, fie că sunt consultanți în management, arhitecți, avocați sau notari, mici comercianți, dezvoltatori sau agenți imobiliari, fie că lucrează în travel & lifestyle sau în finanțe & contabilitate, în condițiile în care mediul economic este unul extrem de dinamic și competitiv.

Problema este că planurile IT ale întreprinderilor mici și mijlocii sau ale diferiților alți întreprinzători nu sunt solide, deoarece aceștia încep să lucreze sub forma unei mici afaceri și se dotează ulterior prin achiziții "pe bucăți", optând eșalonat pentru diferite servicii defalcate de comunicații, dar ignorând faptul că un pachet complet, integrat, de soluții IT le simplifică mult activitatea și le acordă o șansă în plus ca perspectivă de viitor a afacerii.

Aceasta în condițiile în care, astăzi, pe piața locală există pachete complete de soluții IT de business, care includ atât servicii mobile, cât și servicii fixe, cum ar fi, de exemplu, Vodafone Office Complet.

Astfel, dacă înainte erau limitați de tehnologie, astăzi oamenii de afaceri au la dispoziție, printr-un astfel de pachet, internet fix cu trafic nelimitat și router 4G și apeluri nelimitate pe fix către orice rețea fixă sau mobilă din România și fixă din Europa, dar sunt ajutați și cu instrumente de lucru, precum o centrală telefonică, care permite transferul apelurilor, astfel încât apelul să ajungă la persoana potrivită din cadrul firmei, cât și un serviciu, denumit Fax2Email, prin care pot trimite faxuri nelimitate către orice număr național.

La aceasta se adaugă posibilitatea businessman-ului de a verifica emailul sau faxul indiferent de locul în care se află.

Guvernul estimează că, până în 2020, România va avea 670.000 de IMM-uri, comparativ cu 474.000 de astfel de firme înregistrate în decembrie 2013, și că valoarea adăugată brută a acestora la economia românească va crește de la 27 de miliarde de euro la 38 de miliarde de euro. Și tot Guvernul arată care este principalul obstacol care poate opri aceste calcule: lipsa culturii antreprenoriale ale celor care vor să își dezvolte o afacere, reflectată și prin reținerea în a-și organiza mai eficient portofoliul de servicii de comunicare pentru business.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
telefon
email
vodafone office complet