Giganții IT se pregătesc să achiziționeze "piticii" din industria jocurilor

Giganții IT se pregătesc să achiziționeze "piticii" din industria jocurilor
scris 26 mai 2021

Companii cu o valoare de piață sub 20 de miliarde de dolari pot fi ținte de preluare pentru giganți precum Microsoft, Sony sau Tencent. Între numele posibil vizate sunt Zynga, Ubisoft, Take Two. Interesate de o eventuală preluare a acestora ar fi și dezvoltatorii de jocuri Electronic Arts și Activision Blizzard, crescând astfel competiția și potențialul preț plătit pentru a prelua active din domeniu.

„Bursele internaționale oferă o varietate de companii producătoare de jocuri video, console, servicii asociate, pentru toate gamele de vârstă. Iar performanțele unora dintre ele, alături de perspectivele pe termen lung, creează dorințe de expansiune pentru firmele cu resurse financiare”, spune Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB România

FOTO Apex deschide în vară Hotelul Marmorosch Bucharest Autograph Collection, investiție de 42 milioane euro. Hotelul funcționează în clădirea celei mai puternice bănci din România din 1920 CITEȘTE ȘI FOTO Apex deschide în vară Hotelul Marmorosch Bucharest Autograph Collection, investiție de 42 milioane euro. Hotelul funcționează în clădirea celei mai puternice bănci din România din 1920

Perioada de glorie pare să fi trecut pentru Zynga, Ubisoft sau Take Two

„Deși piața oferă și nume valoroase, cu potențial de creștere, unele dintre ținte sunt la distanță de perioada lor de glorie”, adaugă însă acesta. „Zynga, realizator de jocuri distribuite pe rețele sociale, a fost listat în 2011 la 9.5 dolari pe acțiune, pe un val de entuziasm referitor la produsele sale distribuite pe Facebook. De atunci, a încercat greu răbdarea investitorilor: ani de zile s-a aflat pe trend descendent, coborând sub 2 dolari în 2016. În 2019, a trecut pe rând de 4, 5 și 6 dolari, și abia anul acesta a revenit la peste 10 dolari pe acțiune. Înregistrează pierderi de 348 milioane de dolari la venituri de 2.25 miliarde de dolari, în ultimele 4 trimestre și are o capitalizare de 11.4 miliarde de dolari (la 25 mai)”, explică analistul.

El mai arată că Ubisoft, dezvoltator francez de jocuri care a cunoscut în trecut o largă popularitate, a pierdut în ultimii ani pe bursă mai bine de 40% de la vârful atins în iulie 2016. Vânzările sub așteptări și întârzierile în lansarea unor noi titluri și-au pus amprenta asupra încrederii investitorilor. Compania are o capitalizare de 7,11 miliarde euro, venituri în ultimele 4 trimestre de 1,65 miliarde euro și pierderi de 105 milioane euro.

Take Two, dezvoltator american, este, spre deosebire de Zynga sau Ubisoft, profitabil, cu un raport Profit/Venituri de 36.27, cu venituri și profituri în creștere în ultimii 4 ani. La o capitalizare de 21.5 miliarde dolari, a avut vânzări de 3.37 miliarde dolari în ultimele 4 trimestre, cumulat, și profit de 588 milioane dolari. Pe baza estimărilor de profit în următorul an (Refinitiv) P/E ar fi de 25.8, la cotațiile din 25 mai.

Situație incertă la Roblox , dar profit în creștere la Electronic Arts

Roblox, creatorul unui joc și al unei platforme care permite dezvoltarea de jocuri video, s-a listat anul acesta pe bursa americană. Compania reușește să mențină un ritm de creștere ridicat, dar cu pierderi în T1 care au dus minusul pe ultimele 4 trimestre la 311 milioane de dolari, la venituri de 1.15 miliarde de dolari, încă are de demonstrat că poate aduce recompense pe măsura așteptărilor înalte sugerate de cotații. Prețul la închiderea primei zile de tranzacționare, de 69.7 dolari, a fost cu 22% sub cel de pe 25 mai, de 89.32 dolari. Capitalizarea depășește, acum, 50 de miliarde de dolari. Deși mai mare decât alte firme de profil, dimensiunea sa nu este ”nedigerabilă” pentru companii cu lichidități ample, precum Microsoft sau chiar Apple ori Google.

Dines: Listarea UiPath a fost o binecuvântare. Suntem mai disciplinați, am devenit mai cunoscuți. Suntem îngrijorați pentru ... sănătatea mintală a angajaților, care probabil dau refresh să vadă prețul acțiunilor în fiecare secundă! CITEȘTE ȘI Dines: Listarea UiPath a fost o binecuvântare. Suntem mai disciplinați, am devenit mai cunoscuți. Suntem îngrijorați pentru ... sănătatea mintală a angajaților, care probabil dau refresh să vadă prețul acțiunilor în fiecare secundă!

De cealaltă parte a „lanțului trofic”, Electronic Arts a înregistrat, din T2 anul trecut până în T1 anul acesta, venituri de 5.6 miliarde de dolari și un profit de 837 milioane de dolari, având o capitalizare bursieră de 41.2 miliarde dolari, cu un P/E de aproape 50. Profiturile sunt văzute în creștere puternică, astfel încât sondajul realizat de Refinitiv estimează un raport Profit/Venituri peste un an de 20.06.

Activision Blizzard este cea mai mare dintre companiile discutate până acum, având o valoare de piață de 75 miliarde de dolari. Veniturile au atins în ultimul an 8.57 miliarde de dolari, iar profitul, 2.31 miliarde de dolari, cu un raport Profit/Venituri de 32.6 și așteptări viitoare (forward P/E pe baza estimărilor de profit pentru anul în curs și T1 2022) de 21.70.

„O preluare a unora dintre companiile mai mici poate fi făcută cu ușurință de firme cu resurse, precum Microsoft, sau cu finanțare prin datorie, și de către Electronic Arts sau Activision Blizzard, și mișcarea ar putea avea sens, oferind șansa de integrare a unor echipe capabile și de revitalizare a unor produse care au, încă un brand foarte puternic (în special Ubisoft și Take Two), dar cărora le-ar prinde bine o infuzie de energie în dezvoltare și marketing”, atrage atenția Claudiu Cazacu.

GameStop se reorientează spre comerț electronic și produse noi

În cu totul alt registru se află GameStop, distribuitorul de jocuri și console care se afla în pragul falimentului în urmă cu un an, și este în plin proces de reorientare spre comerț electronic și produse noi. Rezultatele financiare, care urmează a fi anunțate pe 8 iunie sunt un combustibil în efervescența redescoperită a comunității Reddit (unde imagini și filmulețe creative și amuzante încurajează fanii să păstreze poziții pe acțiune GME). Compania are o capitalizare de 14.6 miliarde de dolari, venituri de 5.09 miliarde de dolari și pierderi de 215 milioane de dolari. 

DECIZIE A fost prelungit termenul până la care persoanele fără stagiu minim de cotizare la pensie pot completa anii necesari CITEȘTE ȘI DECIZIE A fost prelungit termenul până la care persoanele fără stagiu minim de cotizare la pensie pot completa anii necesari

„Value” versus „growth” și „liga” Walt Disney

Mattel și Hasbro produc jocuri și jucării fizice, având valoare de piață de aproximativ 7 și, respectiv, 13 miliarde de dolari, cu un raport Profit/Venituri de 31.50 și respectiv 31.7 (forward 17.09, respectiv 18.30). Afacerile lor par mai "așezate”, mai puțin dinamice dar, relativ la alte nume menționate, cu indicatori de evaluare ușor mai atractivi, fiind mai apropiate de conceptul ”value” decât ”growth”.

Mențiune specială primește gigantul Walt Disney - Cu o valoare de piață de peste 300 miliarde de dolari, acesta se află în „altă ligă”, iar investițiile în divizia de streaming au fost bine văzute de către investitori, propulsând acțiunea la un maxim de 203.02 dolari pe acțiune în martie anul acesta. Cotațiile recente, de peste 176 de dolari, sunt totuși mult peste vârful anterior, din 2019, de 153.41 dolari.

viewscnt
Afla mai multe despre
jocuri
xtb