INTERVIU O nouă ediție Challenge Accepted Hackathon, șansă pentru performanță

INTERVIU O nouă ediție Challenge Accepted Hackathon, șansă pentru performanță
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 23 mai 2019

O nouă ediție, a V-a, a Challenge Accepted Hackathon va fi organizată luna viitoare, între 7 și 9 iunie, la București de Școala informală de IT. Este un eveniment la care, până la 1 iunie, se poate înscrie oricine, de la ONG-uri, instituții publice și asociații profesionale până la persoane fizice.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Evenimentul este organizat într-un context în care, până în prezent, peste 3.500 de pasionați de tehnologie au absolvit, în cele mai mari 6 hub-uri IT din țară (București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Brașov și Craiova), cursurile de inițiere, pregătire și specializare în IT la Școala informală de IT.

Un eveniment unic, de referință deja pe piața de specialitate, pentru care detalii sunt prezentate într-un interviu de către Mihai Talpoș, Co-fondator Școala informală de IT & Organizator Challenge Accepted – Hackathon.

1. Pentru cine nu cunoaște misiunea pe care o are Școala informală de IT și evenimentul pe care îl organizează, ajuns acum la cea de-a V-a ediție: de ce Hackathon Challenge Accepted?

Challenge Accepted - Hackathon a pornit din dorința comunității Școlii informale de IT de a contribui la soluționarea problemelor cu care se confruntă în fiecare zi oamenii din jurul nostru.

Până în prezent, peste 3.500 de pasionați de tehnologie au absolvit, în cele mai mari 6 hub-uri IT din țară (București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Brașov și Craiova), cursurile de inițiere, pregătire și specializare în IT la Școala informală de IT. În același timp, o comunitate activă de 100 de mentori practicieni în mari companii IT naționale și internaționale oferă, zi de zi în sălile noastre de curs, mentorat și coaching în carieră cursanților care își doresc șansa unui nou început.

Din poziția de lider în domeniul educației alternative în România, Școala informală de IT și-a creat o  misiune: aceea de a schimba în bine viețile oamenilor din jur. Challenge Accepted – Hackathon asta face, oferă contextul potrivit ca liniile de cod care se scriu cu pasiune să poată schimba dinamica societății. Întreaga comunitate a celor pasionați de IT e implicată activ pentru a găsi soluții moderne și inovative la probleme concrete stringente ale semenilor noștri.

2. Din ce domenii sunt aceste probleme, care la Challenge Accepted – Hackathon devin „provocări”?

Anul acesta, la cea de-a V-a ediție Challenge Accepted Hackathon ne orientăm – cu precădere – spre soluțiile pentru problemele din sfera serviciilor medicale și a gestionării situațiilor de urgență, precum mișcări seismice, incendii, epidemii, accidente tehnologice, radiologice, biologice sau alte tipuri de calamități naturale.  Orice problemă poate deveni o provocare în competiție, dacă scopul este acela de a îmbunătăți considerabil calitatea vieții oamenilor.

Cele mai multe provocări primite la Challenge Accepted în edițiile trecute sunt din zona medicală și a serviciilor sociale.

3.  Concret, cum se lucrează la Challenge Accepted – Hackathon?

Maratonul de codare se va desfășura pe parcursul a trei zile, timp în care participanții lucrează în echipe multidisciplinare, pentru a rezolva challenge-urile lansate de instituțiile sau entitățile care se vor implica.  Oricine, de la ONG-uri, instituții publice și asociații profesionale, până la persoane fizice, poate înscrie la Challenge Accepted-Hackathon problema cu care se confruntă. Înscrierile sunt deschise până la data de 1 iunie pe website-ul evenimentului: https://challenge.scoalainformala.ro/. 

Hackathonul va începe cu o sesiune de prezentare a challenge-urilor (pitching de proiecte) și va continua cu formarea echipelor și sesiunea de 48 de ore de codare continuă. În final, se vor prezenta prototipurile de aplicații software realizate de către fiecare echipă și va avea loc jurizarea și premierea.

Estimăm că în acest an se vor implica aproximativ 25 de echipe de proiect formate din programatori, Analiști de Business, Project Manageri, UX Designeri. Fiecare echipă va accepta câte o provocare din cele lansate în competiție și va propune o soluție tehnică inovatoare. Orice pasionat de IT se poate înscrie până la data de 6 iunie pe website-ul evenimentului.

4. În timpul maratonului de codare, participanții sunt ajutați de mentori?

Așa este. Colaborarea și implicarea – sunt două cuvinte cheie care definesc inițiativa Școlii informale de IT. Este de menționat faptul că toți pasionații de IT sunt invitați la eveniment, atât cei cu experiență, cât și cei aflați la început de carieră.

Unul dintre scopurile principale ale acțiunii este să oferim șansa mentorilor specializați să ofere mai departe din experiența, pasiunea și cunoștințele lor, îndrumând colegii începători din echipele multidisciplinare.

5. Cum vor fi selectate proiectele câștigătoare în competiție?

În primul rând, trebuie să precizez că toate proiectele implicate în Challenge Accepted – Hackathon își propun să aducă realmente un impact pozitiv în societate. „O linie de cod poate face lumea un loc mai bun” este ceea ce demonstrăm în fiecare ediție a acestui eveniment.

În ceea ce privește selecția proiectelor câștigătoare, vom avea în vedere mai multe criterii, după cum urmează:

• Din punct de vedere tehnic, analiza va fi realizată de un specialist coordonator recunoscut în industrie, nu doar la nivel național, ci și internațional, care este – de altfel – și mentor la Școala informală de IT și formează în fiecare zi noi generații de JAVA Developeri. Sebastian Presecan va juriza modul în care provocarea vizată de fiecare echipă își va putea găsi soluția apelând la tehnologiile moderne cu care participanții lucrează timp de 48 de ore: JAVA, Android, iOS, JavaScript, .NET, Machine Learning, Big Data,  IoT și așa mai departe.

• Există și o selecție obiectivă, ce urmărește factori precum: fezabilitate, încadrare în timp sau complexitate de ordin tehnic. În cadrul evenimentului trebuie să ne limităm la realizarea unor aplicații ce pot fi dezvoltate într-un termen relativ scurt, respectiv 48 de ore completate de câteva luni din perioada de incubare a proiectelor.

• Impactul pe care prototipul de aplicație îl va putea avea asupra comunităților afectate este un  alt criteriu esențial în procesul de selecție. 

6) Ce se va întâmpla cu proiectele selectate de juriu la Challenge Accepted - Hackathon?

Proiectele nominalizate vor beneficia de o perioadă de aproximativ 100 de zile de incubare în cadrul „Early Work Club”, incubator tehnic pentru inițiative comunitare powered by Școala informală de IT.

Cele 3 prototipuri de aplicații software câștigătoare la Challenge Accepted – Hackathon vor avea șansa de a fi implementate, în urma dezvoltării lor până la stadiul de MVP (Minimum Viable Product) din cadrul Early Work Club.

Inițiativa Early Work Club a Școlii informale de IT a luat naștere pentru prima dată în Transilvania, cu scopul de a oferi șansa cursanților și absolvenților pasionați de IT de a obține experiență practică, lucrând efectiv la proiecte reale.

7) La Challenge Accepted – Hackathon vorbim, așadar, de proiecte care au șanse reale de a fi lansate pe piață.

Proiectele câștigătoare la Challenge Accepted – Hackathon au șanse foarte mari de a ajunge până la a-și servi cauza pentru care au fost create. Școala informală de IT invită în juriul maratonului de codare, an de an, și Business Angels, cu rolul de a analiza proiectele din perspectiva șanselor de a deveni produse software viabile, ce pot genera beneficii în piață. În această ediție ni se alătură Florian Gheorghe, business angel cu investiții în domeniul tehnologic.

8) Povestiți-ne despre o poveste de succes a ediției de anul trecut.

La Challenge Accepted – Hackathon a luat naștere o aplicație software care ajută la diagnoza precoce a unor afecțiuni neurologice grave, precum demența sau Alzheimer-ul. Brain Gate, proiectul de pe locul I, a răspuns la provocarea lansată de Institutul RoNEURO –  Centrul de Cercetare și Diagnostic al Bolilor Neurologice din Cluj-Napoca.

9) Pe baza experienței de la precedentele ediții, la ce anume trebuie să se aștepte participanții?

Și anul acesta, la fel ca în fiecare ediție, participanții vor avea ocazia de a lucra într-un  mediu pluridisciplinar și cosmopolit, alături de specialiști de marcă, cu o vastă experiență în domeniul IT.

Pe lângă schimbul de know-how, toți pasionații de IT vor avea ocazia de a lega prietenii și/sau colaborări de lungă durată. Nu în ultimul rând, putem aminti de satisfacțiile sufletești, date de posibilitatea de a contribui la rezolvarea unor probleme stringente ale societății prin timpul și cunoștințele dedicate acestui scop.

10) Cum se pot înscrie cei interesați?

Completând un simplu formular online, accesibil pe website-ul evenimentului challenge.scoalainformala.ro sau pe site-ul Școlii informale de IT https://scoalainformala.ro

Se pot înscrie deopotrivă participanții, instituțiile dornice sa lanseze challenge-uri, dar și specialiștii IT cu experiență, gata sa devină mentori pentru echipele din cadrul competiției.

viewscnt
Afla mai multe despre
hackathon
mihai talpos