Ford Mondeo va fi produs în continuare în China, în uzina pe care americanii o operează în parteneriat cu Changan.
Noul Mondeo a fost lansat oficial imediat după debutul său la salonul auto din Guangzhou și va avea o serie de detalii și echipamente care îl apropie de ceea ce oferă în prezent producătorii chinezi de automobile, fiind evident o evoluție majoră față de modelul vândut anterior pe această piață, în pofida asemănărilor estetice.
În prim-plan se află acum un display de 27 de inchi, adică peste un metru diagonală, care se întinde pe toată lățimea planșei de bord, inclusiv în fața pasagerului dreapta. Practic, cu tot cu ecranul instrumentarului de bord, Mondeo are acum ecran de la un stâlp la altul al bordului.

În spatele său operează sistemul de ultimă generație SYNC+ controlat de un chip Qualcomm 8155, similar cu ceea ce folosesc chinezii, care crește performanțele și vitezele de lucru pentru software-ul care echipează mașina. O consolă centrală plutitoare completează zona de cockpit pentru a oferi o senzație de high-tech și confort.
Designul exterior păstrează liniile cunoscute ale modelului anterior, dar aduce o mulțime de noutăți stilistice și de tehnologie. Farurile înguste găzduiesc lumini LED cu forme pixelate, în timp ce grila cu o suprafață foarte mare rămâne consecventă formei trapezoidale tradiționale.
Motorul principal va fi un 2.0 turbo EcoBoost, cu o putere de 261 CP și 408 Nm, dar clienții vor putea comanda și versiunea mai mică, 1.5 turbo cu tehnologie hibridă.
Lungimea lui Mondeo în varianta chinezească este de 4,93 metri, cu 1,94 metri ampatament, iar printre tehnologiile de asistență se numără Co-Pilot 360, care include curise control inteligent, asistență inteligentă la navigație, dar și multe alte sisteme de monitorizare și control bazate pe senzori și camere.
Prețul afișat de Ford pe site-ul destinat clienților din China începe de la 18.200 de euro, un nivel specific pieței locale, și ajunge la 24.200 de euro, fără opționale, pe versiunea de top.
Ford Mondeo din China are însă și o versiune de caroserie Mondeo Sport, înălțată, cu elemente de crossover și cu proporții un pic diferite, care dau impresia unui SUV Coupe. Acesta este dotat cu un motor 2.0T EcoBoost E Hybrid, iar versiunea ST Line ajunge la 229.800 yuani, adică aproximativ 28.000 de euro. Aceasta este doar cu puțin mai scurt, are 4,92 metri lungime, iar puterea maximă generată de ambele motoare urcă la peste 300 CP.
















