Mark Zuckerberg, acuzat de abuz de putere după ce Facebook a șters o poză celebră din Războiul din Vietnam

Mark Zuckerberg, acuzat de abuz de putere după ce Facebook a șters o poză celebră din Războiul din Vietnam
Profit.ro
Profit.ro
scris 9 sep 2016

Cel mai mare ziar al Norvegiei a publicat pe prima pagină o scrisoare deschisă adresată CEO-ului Facebook, Mark Zuckerberg, prin care blamează decizia companiei de a cenzura o fotografie celebră făcută în timpul Războiului din Vietnam și îi cere să își recunoască și să își respecte rolul de ”cel mai puternic editor al lumii”, informează The Guardian.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Espen Egil Hansen, redactor-șef și CEO al ziarului norvegian Aftenposten, l-a acuzat pe Zuckerberg că a abuzat de putere fără să își dea seama prin rețeaua de socializare, care a devenit un mediu prin intermediul căruia știrile și informațiile circulă în jurul lumii.

”Sunt supărat, dezamăgit, chiar speriat de ceea ce urmează să îi faci pilonului principal al societății noastre democrate. Sunt îngrijorat că cel mai important canal din lume limitează libertatea, în loc să încerce să o dezvolte, și că acest lucru se întâmplă ocazional într-un mod autoritar”, a spus el.

Controversa a fost generată de decizia Facebook de a șterge un mesaj publicat de scriitorul norvegian Tom Egeland, care a conținut fotografia ”The Terror of War”, câștigătoare a premiului Pulitzer, captată de Nick Ut. Imaginea surprinde copii care fug de un atac cu napalm din timpul Războiului din Vietnam, între care se numără și Kim Phúc, în vârstă de 9 ani, care a fost surprinsă nud. Mesajul lui Egeland a fost despre șapte fotografii care au schimbat istoria războiului. În consecință, Egeland a fost suspendat de pe Facebook.

Aftenposten a scris despre suspendare, folosind aceeași fotografie în articol, care a fost distribuită, apoi, pe pagina de Facebook a publicației. Ziarul a primit un mesaj din partea rețelei de socializare, care i-a cerut să înlăture sau să pixeleze imaginea.

”Orice fotografie care înfățișează organe genitale, fese sau sâni nud, va fi înlăturată”, a explicat Facebook.

Înainte ca ziarul Aftenposten să poată răspunde, Facebook a șters articolul și imaginea de pe pagina publicației, potrivit lui Hansen.

Galaxy Note 7, acuzat că ar fi cauza unora incendii CITEȘTE ȘI Galaxy Note 7, acuzat că ar fi cauza unora incendii

În scrisoarea lui deschisă, Hansen subliniază că decizia Facebook de a șterge fotografia arată o inabilitate periculoasă de a distinge între pornografia infantilă și fotografiile de război celebre, precum și refuzul de a acorda spațiu pentru buna judecată.

”Chiar dacă sunt redactor-șef al celui mai mare ziar din Norvegia, trebuie să realizez că îmi restrângeți spațiul pentru a-mi exercita responsabilitatea editorială. Cred că abuzați de puterea dumneavoastră și mă îndoiesc că v-ați gândit bine la acest lucru”, a scris Hansen.

Editorialul din Aftenposten vine într-o perioadă de cercetare a rețelei de socializare Fcebook pentru influența sa în creștere în diseminarea știrilor.

Organizațiile de media se bazează pe Facebook pentru a ajunge la publicul din mediul online. Potrivit unui studiu realizat în anul 2016 de Pew Research Center, 44% din adulții americani se informează de pe Facebook.

Popularitatea rețelei de socializare înseamnă că algoritmii acesteia pot exercita o putere enormă asupra opiniie publice.

”Mass media au responsabilitatea de a decide asupra publicării în fiecare caz în parte. Acest drept și datorie, pe care le au toți editorii din lume, nu ar trebui să fie subminate de algoritmii din biroul vostru din California”, a spus Hansen.

Vorbind în Roma, în luna august, Zuckerberg a comentat despre rolul pe care îl are Facebook în mass media. ”Suntem o companie tech, nu o companie de media. Lumea are nevoie de companii de media, dar și de platforme de tehnologie, cum facem noi, și ne luăm în serios rolul”, a spus Mark Zuckerberg.

”Deși recunoaștem că fotografia este simbolică, este dificil să facem distincție între a permite o fotografie cu un copil nud și nu și altele. Încercăm să găsim un echilibru între a le permite oamenilor să se exprime, în timp ce menținem o experiență sigură și respectuoasă pentru comunitatea noastră globală. Soluțiile noastre nu vor fi întotdeuna perfecte, dar vom continua să încercăm să ne îmbunătățim politicile și modurile în care le aplicăm”, a spus un purtător de cuvânt al Facebook, într-un răspuns pentru The Guardian.

viewscnt
Afla mai multe despre
mark zuckerberg
facebook
aftenposten