Apple și Samsung nu reușesc să concureze eficient cu producătorii chinezi de smartwatch-uri și brățări inteligente, care sunt dispuși să vândă cu o marjă mai mică de profit.
Piața accesoriilor purtate la încheietură a crescut în al doilea trimestru al anului cu 12,3%, conform analizei publicate de IDC, după ce au fost livrate 49,2 milioane de unități.
Huawei și Xiaomi sunt producătorii cu cea mai mare cotă de piață, 20,2% respectiv 19,3%. Cei doi au livrat 9,9 milioane respectiv 9,5 milioane de produse în această perioadă.

Cu 7,4 milioane de unități livrate și o cotă de doar 15%, Apple este abia al treilea jucător al acestei piețe cu o concurență extrem de acerbă din partea companiilor chineze.
Istoric, al doilea trimestru nu este cel mai bun pentru Apple, ale cărei cifre încep să crească după luna septembrie, când lansează noi produse.
Dacă livrările Apple au crescut de la an la an cu 28,8%, cele realizate de Samsung au scăzut cu 2,1%. Producătorul coreean are o cotă de 6,5% după ce a livrat numai 3,2 milioane de unități.
Cea mai mare creștere dintre cei patru lideri ai pieței a înregistrat-o Xiaomi. Livrările companiei chineze au crescut de la an la an cu 61%, motiv pentru care s-a și apropiat foarte mult de Huawei.
Este așteptat ca Apple să crească semnificativ pe final de an, după ce compania americană a lansat noi modele de Apple Watch Series 11, SE 3 și Ultra 3.