Predicțiile Dell Technologies pentru anul 2018: începe o nouă eră de colaborare între om și mașină

Predicțiile Dell Technologies pentru anul 2018: începe o nouă eră de colaborare între om și mașină
scris 18 dec 2017

Până în anul 2030, oamenii și roboții vor colabora mai îndeaproape, transformându-ne viețile. Lucrăm cu mașinile de secole, dar suntem pe cale să intrăm într-o etapă cu totul nouă, caracterizată de o eficiență, unitate și posibilități mai mari ca oricând.

Tehnologiile emergente, precum inteligența artificială (AI), realitatea augmentată (AR), realitatea virtuală (VR) și progresele înregistrate în domeniul internetului lucrurilor (IoT) și în domeniul cloud computing, devenite realitate datorită evoluțiilor exponențiale în materie de software, analitică și putere de procesare, se dezvoltă și prind viteză în această direcție. Aceste progrese sunt deja ușor de observat la automobilele și casele noastre conectate la internet, în afacerile și tranzacțiile noastre bancare, transformând chiar și modul în care agricultorii își gestionează culturile și animalele, arată un studiu al The Institute for the Future (IFTF).

Predicția 1: Inteligența artificială va realiza „activitățile de gândire” cu mare viteză

În următorii câțiva ani, inteligența artificială (AI) va schimba modul în care ne petrecem timpul acționând asupra datelor și nu doar prin gestionarea acestora. Companiile vor exploata inteligența artificială astfel încât aceasta să îndeplinească „activități de gândire” pe baza unor date, reducând semnificativ timpul petrecut cu prospectarea, dezbaterea, planificarea și testarea fiecărei inovații. Va elimina blocajele și va oferi oamenilor libertatea de a lua mai multe decizii și de a se mișca mai rapid, având certitudinea că noile idei extraordinare nu se vor mai împotmoli.

Unii teoreticieni afirmă că AI va duce la dispariția unor locuri de muncă, dar este posibil ca aceste tehnologii noi să și creeze locuri de muncă, deschizând noi posibilități pentru oameni. De exemplu, vom avea un nou tip de experți în IT, al căror domeniu de activitate va fi antrenarea și ajustarea fină a inteligenței artificiale. Acești specialiști vor fi responsabili pentru setarea parametrilor de clasificare a performanțelor comerciale, adică ce trebuie și ce nu trebuie clasificat drept rezultate comerciale bune, pentru stabilirea regulilor de acțiune, pentru definirea a ceea ce înseamnă „beneficiu” și așa mai departe. Odată implementată, tehnologia va putea să recomande oportunități comerciale benefice, cu viteza luminii.

Grupul Ringier folosește inteligența artificială pentru a ordona anunțurile postate pe agregatorul Imoradar24.ro CITEȘTE ȘI Grupul Ringier folosește inteligența artificială pentru a ordona anunțurile postate pe agregatorul Imoradar24.ro

Predicția 2: Încorporarea IQ-ului în obiecte
Începând cu 2018, vom face pași uriași în direcția încorporării de informații accesibile aproape instantaneu în orașele, organizațiile, casele și vehiculele dotate cu tehnologia IoT (Internet of Things). Având în vedere scăderea costurilor puterii de procesare și faptul că prețul unui nod de conectare tinde spre zero dolari, vom avea în curând 100 de miliarde de dispozitive interconectate și, apoi, un trilion. Cantitatea uriașă de date astfel combinate și puterea de procesare împreună cu puterea inteligenței artificiale vor face ca mașinile să gestioneze mai bine resursele fizice și umane. Vom deveni „piloți digitali” ai tehnologiei și mediilor care ne înconjoară. Tehnologia va funcționa ca o extensie a persoanei noastre. Toate obiectele vor deveni inteligente și ne vor permite să avem vieți mai inteligente.

Putem observa acest lucru la automobilele noastre, „dispozitivele mobile supreme”, care sunt dotate cu senzori ultrasonici, o tehnologie care utilizează raze laser pentru a măsura distanța dintre vehicule și recunoașterea gesturilor. În timp, aceste inovații vor face din pilotarea automată a autovehiculelor o realitate cotidiană. Cu mult timp înainte de acest lucru, ne vom obișnui mai întâi cu autovehicule care se programează singure la service, furnizând informații despre operațiunile necesare și planificându-și singure actualizările software.

Predicția 3: Căști AR de calitate ridicată
De asemenea, nu va mai trece mult timp până când granițele dintre realitatea „reală” și realitatea augmentată (AR) vor începe să dispară. Viabilitatea comercială a realității augmentate este deja evidentă. De exemplu, echipe de constructori, arhitecți și ingineri utilizează căști AR pentru a vizualiza clădiri noi, pentru a-și coordona eforturile pe baza unei imagini unice a unui proiect și pentru a instrui lucrătorii din teren atunci când un tehnician nu poate fi la fața locului în ziua respectivă.

Desigur, și realitatea virtuală are perspective solide. Aceasta va transforma, fără îndoială, domeniul divertismentului și jocurilor electronice în viitorul apropiat, datorită experiențelor captivante pe care le oferă, dar un pariu sigur este că AR va deveni principalul mod de a crește la maximum eficiența umană și de a culege beneficiile „cunoașterii tribale” a unei forțe de lucru aflată în evoluție.

Predicția 4: O relație mai profundă cu clienții
Indicele de Transformare Digitală al Dell Technologies arată că 45% din liderii organizațiilor de mărime medie și mare sunt de părere ca acest tip de organizații va deveni depășit în următorii cinci ani, iar 78% dintre aceștia consideră că organizațiile nou-înființate (startup-uri) reprezintă o amenințare pentru afacerile lor. Este mai important ca niciodată ca organizațiile să pună satisfacția clientului pe primul plan.

În următorul an, în principal cu ajutorul analiticii predictive, tehnologiei învățării automate (ML) și inteligenței artificiale, companiile își vor înțelege mai bine clienții și le vor satisface nevoile în momentul în care acestea vor apărea, dacă nu cumva chiar și înainte de acest moment. Serviciile de asistență a clienților se vor baza în mod fundamental pe perfecționarea întrepătrunderii dintre om și mașină. Prin urmare, în loc să paseze interacțiunile cu clienții către chatboți de primă generație și mesaje prestabilite, oamenii și agenții virtuali bazați pe inteligență artificială vor conlucra, într-o singură echipă.

Predicția 5: Verificarea subiectivismului va deveni la fel de utilizată precum verificarea ortografiei
În următorul deceniu, tehnologiile emergente, precum VR și AI, vor ajuta oamenii să identifice informații și să acționeze pe baza acestora fără interferențele provocate de emoții sau de ideile subiective externe, în același timp sprijinindu-i pe aceștia să își exercite raționamentul uman, acolo unde este cazul. Pe termen scurt, vom fi martorii aplicațiilor de inteligență artificială în procedurile de angajare și promovare, rolul acestora fiind să filtreze subiectivismul intenționat și neintenționat. În același timp, realitatea virtuală va fi utilizată din ce în ce mai mult ca instrument de intervievare, facilitând oferirea de oportunități exclusiv pe baza meritelor, de exemplu prin mascarea identității unui potențial angajat cu ajutorului unui avatar. 

Prin utilizarea tehnologiilor emergente în aceste scopuri, „verificatorul subiectivismului” („bias check”) va deveni într-o bună zi un instrument de rutină, precum „verificatorul ortografic” („spell check”), dar cu beneficii la nivelul întregii societăți.

Predicția 6: Industria media și a divertismentului va trece la un alt nivel prin intermediul sporturilor electronice
În 2018, va exista un număr în creștere extraordinar de mare de jucători în fața ecranelor sau purtând căști VR, care vor concura într-un univers virtual de înaltă definiție. Pe măsură ce sute de milioane de noi jucători și spectatori se vor alătura acestui fenomen, sporturile electronice vor intra în mainstream.
Fenomenul sporturilor electronice indică o tendință generală și anume că au fost digitalizate chiar și activitățile prin excelență umane, precum sportul. Tehnologia a adus sportul la îndemâna tuturor. Nu e nevoie să ai o anumită structură sau formă a corpului. Dacă ai reacții tactile rapide și abilități motorii, poți juca și câștiga.

În plus, sporturile tradiționale, precum ciclismul, au înregistrat progrese prin colectarea de date în vederea identificării unor avantaje graduale, dar decisive. În viitor, toate afacerile vor fi afaceri tehnologice, iar timpul nostru liber se va transforma într-o experiență interconectată.

Predicția 7: Ne îndreptăm către „mega-cloud”
Cloud nu este o destinație. Este un model informatic în care orchestrarea, automatizarea și inteligența sunt încorporate profund în infrastructura IT. În 2018, companiile se vor orienta într-o proporție covârșitoare către o abordare de tip multi-cloud, beneficiind de valoarea tuturor modelelor acestei tehnologii, de la cele publice la cele private și de la modelele găzduite la cele gestionate și la modelele SaaS. Totuși, pentru că din ce în ce mai multe aplicații și activități de lucru se mută în diverse cloud-uri, proliferarea silozurilor de date cloud va deveni ceva inevitabil, inhibând capacitatea organizațiilor să exploateze la potențial maxim analitica datelor și inițiativele AI. Acest lucru poate avea drept rezultat situații în care aplicațiile și datele ajung într-un cloud greșit, cu consecințe nedorite.

Credem că următorul pas este apariția „mega cloud-ului”, care va interconecta numeroasele cloud-uri publice și private și le va face să se comporte precum un sistem holistic, coerent. Mega cloud-ul va oferi o perspectivă inteligentă, federalizată asupra unui întreg mediu IT. Pentru a face posibilă apariția mega cloud-ului, va trebui să creăm inovații multi-cloud în domeniul rețelelor (pentru a muta datele între cloud-uri), în domeniul stocării (pentru a amplasa datele în cloud-ul corect), în tehnica de calcul (pentru a utiliza procesarea și accelerarea ideale pentru activitățile de lucru), în orchestrare (pentru a interconecta rețelele, mediile de stocare și tehnica de calcul între cloud-uri) și, o nouă oportunitate, clienții vor trebui să încorporeze AI și ML pentru a atinge noi standarde în domeniul automatizării și analizei aprofundate, pe baza acestei viitoare generații de mediu IT.

Predicția 8: Anul în care trebuie rezolvate micile probleme
În această lume din ce în ce mai interconectată, dependența noastră de furnizorii de servicii este mai mare ca oricând. Organizațiile nu sunt simple insule izolate, ci, mai degrabă, reprezintă sisteme de înaltă interconectivitate care există în cadrul unor sisteme și mai mari. Undele haosului se propagă mai departe și mai repede acum, când tehnologia ne conectează unii cu alții într-un mod uimitor. Trebuie să ne gândim la faptul că unul dintre cele mai grave incidente de securitate a datelor din istorie a avut loc pentru că atacatorii au utilizat date de autentificare pentru a accesa sistemul de climatizare al unui furnizor de servicii extern.

Din cauza relației noastre din ce în ce mai strâns îmbinate cu sistemele informatice, breșe mici și imperceptibile pot duce la colapsuri majore. Prin urmare, anul viitor va fi anul în care companiile multinaționale vor acționa în acest domeniu, îndemnate și de valul de reglementări noi, precum Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR). Acordarea de prioritate implementării instrumentelor și tehnologiilor de securitate cibernetică pentru a asigura o reală protecție a datelor și a preîntâmpina amenințările va deveni o necesitate din ce în ce mai imperioasă.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
dell technologies