Conform unui studiu realizat de Financial Times cu participarea a 250.000 de adulți din 50 de țări, în medie, oamenii au petrecut anul trecut două ore și douăzeci de minute pe zi în cadrul platformele de socializare.
Asta arată un declin semnificativ, de aproape 10 procente, comparativ cu 2022, când timpul petrecut de oameni pe rețelele sociale a fost la apogeu.

Față de 2014, anul trecut oamenii au folosit platformele sociale cu 25% mai puțin pentru a ține legătura cu prietenii sau pentru exprimare personală.
Și mai îngrijorător pentru Meta și celelalte companii de social media este faptul că scăderea timpului este mai pronunțată în rândul tinerilor.
Există o singură excepție notabilă de la acest trend, America de Nord, acolo unde, anul trecut, timpul petrecut era cu 15% mai mare decât cel din Europa.

În acest context, experții arată spre fenomenul pe care-l numesc „enshittification”, care descrie degradarea rețelelor de socializare, care folosesc metode din ce în ce mai disperate pentru a atrage atenția oamenilor.
Conținutul generat de AI este o astfel de metodă, menită să mențină artificial atenția utilizatorilor, cu conținut superficial, care nu reprezintă nici informație, nici comunicare, dar care poate fi folosit, cu ușurință, pentru dezinformare și manipulare.