Telekom România desfășoară în prezent mai multe proiecte-pilot de tip Smart City

Telekom România desfășoară în prezent mai multe proiecte-pilot de tip Smart City
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 28 mar 2016

Compania Telekom desfășoară în prezent în România mai multe proiecte-pilot sub egida Smart City, din conceptul mai larg de Internet of Things, a arătat în cadrul evenimentului We Love Digital, organizat de Profit.ro, Razvan Ionescu, Director Marketing pe segmentul business, Telekom Romania.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Smart City este una din ariile care țin de Internet of Things și pe care Telekom România o testează în prezent. Sunt avute în vedere mai multe proiecte care vizează îmbunătățirea diverselor aspecte care privesc viața în marile orașe.

Astfel de proiecte vizează, printre altele, monitorizarea și furnizarea de informații utile legate de trafic și de parcări - ca să luăm doar două dintre marile probleme ale Bucureștiului, ca exemplu.

Un alt exemplu interesant dat de Razvan Ionescu este cel al optimizării activității firmelor care au ca obiect administrarea orașelor. O firmă care se ocupă cu salubrizarea ar putea monitoriza nivelul de încărcare al pubelelor pentru a ști când este cazul să trimită mașina pentru golirea acestora.

Pentru Valentin Stefan, Director Business Development, Vodafone Romania, direcția actuală a conceptului IoT nu este altceva decât migrarea către consumatori a vechiului M2M (Machine2Machine).

Dar asta nu înseamnă că nu vor exista și o mulțime de oportunități pe zona business. Un astfel de exemplu este așa-numitul Digital signage. Acesta permite înlocuirea clasicelor panouri publicitare cu ecrane care permit gestionarea de la distanță a reclamelor și analizarea eficienței acestora.

Tot IoT va face posibilă, pentru retaileri, analizarea tracifului și comportamentul clienților care intră în anumite magazine. Pe baza cardurilor de fidelizare, comercianții ar putea face promoții personalizate clienților, în loc să scadă prețul la o gamă întreagă de produse pe o anumită perioadă.

Cum a spus și Razvan Ionescu, ”limita IoT este dată doar de imaginație”. Orice poate fi conectat la internet și poate avea succes dacă aplicația este utilă pentru utilizatori sau pentru companii, dacă vorbim și de domeniul business.

WeLoveDigital Forum este un eveniment organizat de Profit.ro cu sprijinul: Telekom Romania, Prometheus Programmatic si Philip Morris International Romania.

viewscnt
Afla mai multe despre
telekom
internet of things
iot
smart city