TikTok a amânat modificările aduse politicii de confidențialitate pentru publicitate direcționată, la criticile UE

TikTok a amânat modificările aduse politicii de confidențialitate pentru publicitate direcționată, la criticile UE
Profit.ro
Profit.ro
scris 13 iul 2022

TikTok a suspendat modificările aduse politicii de confidențialitate pentru publicitate direcționată, cu o zi înainte ca acestea să intre în vigoare, în timp ce autoritatea de reglementare a Uniunii Europene studiază dacă acestea respectă regulile UE de protecție a datelor, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Autoritatea italiană pentru protecția datelor a tras un semnal de alarmă inițial, spunând că TikTok, deținută de chinezi, le-a spus utilizatorilor aplicației video că le va oferi publicitate direcționată începând cu 13 iulie, fără a le cere consimțământul pentru utilizarea datelor stocate pe dispozitivele lor, scrie News.ro.

Twitter și-a concediat 30% din echipa sa de achiziție de talente CITEȘTE ȘI Twitter și-a concediat 30% din echipa sa de achiziție de talente

Organismul de reglementare italian a informat Comisia pentru Protecția Datelor (DPC) din Irlanda cu privire la potențialele încălcări de către TikTok a regulilor UE privind datele.

Autoritatea irlandeză este principalul organism de reglementare al UE pentru TikTok și alte afaceri de top de pe internet.

”În urma discuțiilor cu DPC de ieri (11 iulie), TikTok a fost de acord să întrerupă aplicarea modificărilor pentru a permite DPC-ului să-și efectueze analiza”, a spus DPC într-un comunicat.

Agenția a adăugat că a ridicat problema cu toate celelalte autorități de supraveghere a datelor din UE, formată din 27 de state membre.

TikTok, care a înregistrat o creștere rapidă, în special în rândul tinerilor, a confirmat că întrerupe modificarea politicii sale de confidențialitate în Europa, dar și-a apărat planurile de publicitate direcționată.

”Credem că publicitatea personalizată oferă cea mai bună experiență în aplicație pentru comunitatea noastră și ne aduce în conformitate cu practicile din industrie și așteptăm cu nerăbdare să interacționăm cu părțile interesate și să abordăm preocupările acestora”, a spus un purtător de cuvânt TikTok.

Autoritatea italiană pentru protecția datelor a salutat ceea ce a numit o decizie responsabilă din partea TikTok, de a suspenda modificările planificate.

Companiile care operează în UE se pot confrunta cu amenzi de până la 4% din veniturile lor globale pentru încălcări ale confidențialității.

DPC a deschis deja alte două anchete în TikTok, legate de procesarea datelor personale ale copiilor și transferurile de date cu caracter personal către China.

viewscnt
Afla mai multe despre
tiktok
publicitate direcționată