CEO-ul Warner Bros. Discovery: Piața de publicitate este mai slabă decât în timpul pandemiei de Covid-19

CEO-ul Warner Bros. Discovery: Piața de publicitate este mai slabă decât în timpul pandemiei de Covid-19
scris 16 nov 2022

Piața de publicitate este în prezent mai slabă decât în orice moment al pandemiei de coronavirus din 2020, a declarat directorul general al Warner Bros. Discovery David Zaslav, la o conferință de investiții, transmite CNBC.

Dacă piața de publicitate nu se îmbunătățește anul viitor, ”va fi greu” să atingem previziunile unor venituri de 12 miliarde de dolari pentru 2023, a spus Zaslav la Conferința RBC Global TIMT de la New York, scrie News.ro.

VIDEO&FOTO Profit.ro a premiat manageri de top și companii românești de succes, dar și lotul olimpic de matematică al României, la Gala Povești cu Profit... Made în România CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Profit.ro a premiat manageri de top și companii românești de succes, dar și lotul olimpic de matematică al României, la Gala Povești cu Profit... Made în România

Comentariile lui Zaslav semnalează o schimbare a retoricii din partea marilor directori din mass-media tradiționale, care au spus în general în această vară că scăderile veniturilor din publicitate nu au fost semnificative pentru ei, chiar dacă jucătorii de pe piața media digitală au înregistrat o scădere.

Agenții de publicitate și-au redus cheltuielile deoarece Rezerva Federală a majorat ratele dobânzilor pentru a reduce inflația, făcând presiuni asupra acțiunilor, inclusiv ale companiilor media”.

Lucrurile ”s-au înrăutățit” în ultimele luni, a spus Zaslav.

Evaluarea Warner Bros. Discovery a scăzut la jumătate în acest an. Și capitalizările de piață ale altor companii care se bazează pe publicitate, cum ar fi Snap, Meta și BuzzFeed, au scăzut cu peste 65% în acest an.

Fuziunea Discovery cu WarnerMedia, la începutul acestui an, a adus o serie de provocări neprevăzute, deoarece unele active au fost ”în mod neașteptat mai slabr decât am crezut”, a spus Zaslav.

HBO a trecut de la a câștiga peste 2 miliarde de dolari în 2019 la a pierde aproximativ 3 miliarde de dolari anul trecut, pe măsură ce cheltuielile pentru conținut au crescut, potrivit lui Zaslav.

CEO-ul și-a schimbat strategia pentru HBO Max, deoarece urmează să fuzioneze cu Discovery+ anul viitor, inclusiv prin eliminarea emisiunilor cu rating scăzut și a filmelor cu un buget mai mare realizate numai pentru serviciul de streaming.

”Este mai dezordonat decât am crezut, este mult mai rău decât am crezut”, a spus Zaslav. El a adăugat, totuși, că nu a vrut să cumpere o companie ”care a fost foarte bine condusă”, deoarece ar fi limitat avantajul fuziunii.

Zaslav a redus costurile de la încheierea tranzacției, în aprilie, și intenționează să concedieze încă peste 1.000 de angajați înainte de sfârșitul anului, a informat CNBC luna trecută.

Directorul a mai spus că Warner Bros. Discovery va rămâne disciplinată și atunci când discuțiile privind reînnoirea drepturilor NBA vor accelera anul viitor.

”Nu trebuie să avem NBA”, a spus Zaslav.

Compania are o mulțime de oferte sportive fără el, a adăugat el.

Totuși, Zaslav a reiterat că ar dori să încheie o înțelegere cu NBA.

El a reînnoit recent contractul cu vedeta Charles Barkley pentru 10 ani, deși contractul include o clauză prin care Barkley ar putea pleca dacă Warner Bros. Discovery nu își reînnoiește contractul de transport. Contractele TV naționale ale NBA expiră după sezonul 2024-25.

Orice înțelegere cu NBA va trebui să fie orientată spre viitor, a spus Zaslav, încorporând atât serviciul de streaming al companiei, cât și activele sportive, inclusiv Bleacher Report, care ajung la publicul mai tânăr.

Acțiunile Warner Bros. Discovery au crescut marți cu peste 3%.

viewscnt
Afla mai multe despre
warner bros
discovery
publicitate