Rezumarea știrilor cu ajutorul AI-ului face parte dintr-un program pilot, la care participă un număr semnificativ de publisheri importanți, împreună cu care gigantul american realizează o serie de experimente în Google News.
Acest experiment în particular își propune „să exploreze cum poate AI-ul aduce audiențe mai implicate”, spune Google. Descriere este cel puțin bizară, pentru că rezumarea știrilor cu AI-ul duce în mod direct la scăderea traficului pentru site-urile de știri.
Elementul cheie al colaborării vine din faptul că publicațiile vor primi bani direct de la Google pentru a permite să le fie rezumat conținutul.
În altă ordine de idei, dacă sunt de acord să devină și mai dependente de Google, publicațiile vor primi bani de la gigantul american și își vor face mai puține griji cu privire la scăderea traficului organic.
Google spune că rezumatele făcute de AI vor oferi utilizatorilor mai mult context înainte de a da click pentru a intra pe site să citească știrea. În multe cazuri însă, acesta va fi suficient pentru utilizatori, care nu vor mai da click deloc.
Printre publisherii care participă la acest program se numără Der Spiegel, El País, The Guardian, The Times of India, The Washington Examiner și The Washington Post.
Ca parte a aceluiași program pilot, Google experimentează și cu rezumatele audio, pentru cei care preferă să asculte rezumatele știrilor, în loc să le citească.
















