Noi restricții de publicitate pe piața media, avizate pentru produsele din tutun, dar și pentru posturile TV

Noi restricții de publicitate pe piața media, avizate pentru produsele din tutun, dar și pentru posturile TV
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 7 dec 2021

Sponsorizarea serviciilor sau programelor media audiovizuale va fi interzisă și pentru producătorii sau comercianții de ţigarete electronice şi de flacoane de reumplere, așa cum prevede acum legea doar în cazul ţigărilor şi altor produse din tutun. De asemenea, durata de publicitate permisă pentru televiziunea publică va fi mai mică decât cea pentru televiziunile private.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

UPDATE Camera Deputaților a adoptat marți modificările, urmând ca Senatul să se exprime asupra proiectului de lege prin vot final.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Modificările au fost avizate acum la un proiect de lege promovat de Guvernul Cîțu în Parlament și urmează să fie votate mai întâi de către deputați, relevă date analizate de Profit.ro.

4 aspecte importante de luat în considerare atunci când alegeți un ERP pentru hoteluri și restaurante CITEȘTE ȘI 4 aspecte importante de luat în considerare atunci când alegeți un ERP pentru hoteluri și restaurante

Acum, legea stabilește că proporția de spoturi publicitare televizate și spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăși 20%, respectiv 12 minute, iar în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depasi 8 minute din timpul oricarei ore date.

Guvernul a propus însă ca proporția de spoturi publicitare televizate și de spoturi de teleshopping cuprinsă în intervalul orar 6.00-24.00 să nu poată depăși 20% din intervalul respectiv.

Conform modificării avizate acum, pentru televiziunile private proporția de spoturi publicitare televizate și de spoturi de teleshopping cuprinsă în intervalul orar 6.00-18.00 și în intervalul orar 18.00-24.00 nu poate depăși 20% din intervalele respectiv.

Câștigul salarial real s-a redus în sectorul bugetar. Cei mai afectați sunt funcționarii și profesorii CITEȘTE ȘI Câștigul salarial real s-a redus în sectorul bugetar. Cei mai afectați sunt funcționarii și profesorii

În schimb, în cazul serviciilor publice de televiziune, proporția de spoturi publicitare televizate și de spoturi de teleshopping, în intervalele menționate, nu poate depăși 13,3% din fiecare interval.

”Televiziunea publică continuă să fie finanțată de la bugetul de stat, astfel că reglementarea unei cote identice cu aceea a televiziunilor private creează un dezechilibru al pieței de media din România”, este argumentul prevederii avizate.

Aceste dispoziții nu vor fi aplicate însă în cazul: anunţurilor făcute de radiodifuzor în legătură cu propriile programe şi cu produsele auxiliare derivate direct din aceste programe sau în legătură cu programele şi serviciile media audiovizuale ale altor entităţi care aparţin aceluiaşi grup de radiodifuziune; anunţurilor de sponsorizare; plasărilor de produse; cadrelor neutre cuprinse între conţinutul editorial şi spoturile de publicitate televizată sau de teleshopping, precum şi între spoturile individuale.

Decizie, în primă etapă: Românii nu vor mai putea crește în gospodării, pentru propriul consum, decât cel mult 5 porci. Este interzisă hrănirea porcilor cu ”resturi alimentare” CITEȘTE ȘI Decizie, în primă etapă: Românii nu vor mai putea crește în gospodării, pentru propriul consum, decât cel mult 5 porci. Este interzisă hrănirea porcilor cu ”resturi alimentare”

În privința produselor din tutun, acum legislația stabilește că niciun program nu poate fi sponsorizat de către persoane fizice sau juridice a căror activitate principală este fabricarea sau comercializarea ţigărilor ori a altor produse din tutun.

Aleșii au avizat acum propunerea Executivului de a interzice sponsorizarea serviciilor sau programelor media audiovizuale de către persoane fizice sau juridice a căror activitate principală este nu doar fabricarea sau comercializarea de ţigări şi de alte produse din tutun, ci şi de ţigarete electronice şi de flacoane de reumplere.

DECIZIE Interzicere completă a reclamelor în anumite zone ale drumurilor publice CITEȘTE ȘI DECIZIE Interzicere completă a reclamelor în anumite zone ale drumurilor publice

Astăzi, legea interzice sponsorizarea unui serviciu de programe în integralitatea sa, precum și a programelor de știri, de analize și dezbatere pe teme politice și/sau economice de actualitate.

Guvernul a propus limitarea acestei interdicții la programele de ştiri şi de actualităţi, însă aleșii au revenit la formularea actuală care interzice sponsorizarea programelor de știri sau de analize și dezbatere pe teme politice și/sau economice de actualitate.

Proiectul mai propune și ca prezentarea unei sigle de sponsorizare în timpul programelor pentru copii, al documentarelor şi al programelor religioase să fie interzisă, prevedere avizată acum de aleși.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
publicitate
restrictii
media
televiziune
proiect
parlament