Publicitatea online va depăși reclamele TV în 2017 - ZenithOptimedia

Publicitatea online va depăși reclamele TV în 2017 - ZenithOptimedia
scris 21 mar 2016

Publicitatea online va surclasa investițiile în reclame TV pentru prima dată în 2017, cu un an mai devreme decât se estima inițial, în contextul accelerării cheltuielilor cu reclamele promovate prin rețelele de socializare și site-urile axate pe conținut video, arată un studiu al companiei de analiză ZenithOptimedia. Per total, piața globală a publicității va crește, în medie, cu peste 4% în 2016 și 2017, până la nivelul de 603 miliarde de dolari.

Pentru acest an, ZenithOptimedia estimează o creștere de 4,6% a industriei publicității la nivel mondial, până la 579 miliarde de dolari. Avansul va fi ușor sub cel anticipat la finele anului trecut, de 4,7%, și va fi impulsionat de o serie de evenimente speciale, precum alegerile prezidențiale din SUA și Jocurile Olimpice de la Rio, se arată în studiul publicat luni și citat de Marketing-Interactive.com.

Segmentul publicității pe internet va urca în acest an cu 15,7%, mult peste media pieței globale, susținut în principal de investiții în social media (în creștere cu 31,9% față de 2015), online video (+22,4%) și promovarea afacerilor pe motoare de căutare (+15,7%). Peste 90% din reclamele online vor viza utilizatorii de dispozitive mobile.

Studiu: 80% dintre români schimbă postul TV pe timpul pauzelor publicitare CITEȘTE ȘI Studiu: 80% dintre români schimbă postul TV pe timpul pauzelor publicitare

Deși economia mondială continuă să fie influențată negativ de încetinirea creșterii în China și de evoluțiile din Brazilia și Rusia, ZenithOptimedia este optimistă cu privire la perspectivele industriei de publicitate pe termen mediu. Firma de analiză, deținută de grupul francez de media Publicis, se așteaptă ca cele mai multe dintre piețele europene afectate de criza financiară de la finele lui 2008 să avanseze rapid în perioada 2016-2018.

În România, piața publicității va crește cu 6,3% pe an în intervalul menționat, peste avansul preconizat în Ungaria (5,2%), Croația (6,1%) și Grecia (3,9%), însă sub cel anticipat pentru Danemarca (7,3%), potrivit studiului.

"Aceste piețe au potențial să crească rapid în următorii ani: în definitiv, au de recuperat mult teren", se arată în studiul ZenithOptimedia.

Conform celei mai recente ediții a studiului ROADS (Romanian Online Advertising Study), derulat de IAB România și PwC, piața de publicitate online din România s-a situat la aproape 46 milioane de lei în primul semestru din 2015, în scădere cu 15% față de precedentele șase luni.

viewscnt
Afla mai multe despre
publicitate online
reclame
tv
investitii
social media
online video
promovare
zenithoptimedia