Consiliul Concurenței analizează înscrierea avizelor în registrul național de publicitate imobiliară

Consiliul Concurenței analizează înscrierea avizelor în registrul național de publicitate imobiliară
scris 1 mar 2019

Consiliul Concurenței a declanșat o investigație sectorială pe piața serviciilor de înscriere a avizelor de ipotecă sau a altor garanții reale mobiliare în Registrul Național de Publicitate Mobiliară - RNPM (fosta Arhiva Electronică de Garanții Reale Mobiliare). Aceste servicii se adresează tuturor creditorilor sau persoanelor de pe teritoriul României, ce solicită efectuarea unei astfel de operațiuni.

Registrul Național de Publicitate Mobiliară (RNPM) este un sistem național electronic de interes public, structurat pe persoane și bunuri, de evidență a priorității în caz de executare silită și de publicitate a actelor și operațiunilor juridice prevăzute de lege. Pentru înscrierea în Registru a avizelor de înscriere accesul este restricționat, numai operatorii autorizați și agenții acestora putând efectua înscrieri.

Oameni de afaceri români din provincie plătesc 40.000 de euro pentru a închiria 1 an o cameră în cel mai luxos hotel din România. Familii de bucureșteni vin pentru 1 noapte CITEȘTE ȘI Oameni de afaceri români din provincie plătesc 40.000 de euro pentru a închiria 1 an o cameră în cel mai luxos hotel din România. Familii de bucureșteni vin pentru 1 noapte

Piața serviciilor de înscriere a avizelor de ipotecă/alte garanții mobiliare are un grad de concentrare foarte ridicat, determinat de existența unui lider care deține o cotă de piață de aproximativ 80%

În același timp, deși legislația a fost modificată recent (la sfârșitul anului trecut) acest domeniu rămâne caracterizat de o intervenție semnficativă a statului prin stabilirea unor criterii de autorizare și a tarifelor practicate.

Astfel, ancheta sectorială urmărește să analizeze modalitatea de funcționare a pieței și comportamentele specifice și să identifice eventualele disfuncționalități, dar și acele măsuri necesare funcționării în parametrii normali din punct de vedere concurențial.

Conform legii, Consiliul Concurenței poate efectua investigații privind un anumit sector economic atunci când rigiditatea prețurilor sau alte împrejurări sugerează posibilitatea restrângerii sau denaturării concurenței pe piață. Acest tip de instrument este utilizat atât de Comisia Europeană, cât și de alte autorități.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
consiliul concurentei
publicitate imobiliara