Grupul antreprenorial Agroland, prezent pe piața de retail, agribusiness, producție alimentară și nutriție animală, a încheiat cel mai bun semestru al anului din istoria sa, cu vânzări de 229 de milioane de lei, în creștere cu 11% față de aceeași perioadă din 2024.
De asemenea, profitul operațional a înregistrat o creștere de 33%, până la 19,5 milioane de lei, iar profitul net s-a ridicat la 12 milioane de lei, +23% față de S1 2024.
„Rezultatele obținute în primele șase luni reconfirmă robustețea și reziliența modelului de afaceri Agroland Group. Diviziile de Retail, Food și Agribusiness au livrat cel mai bun prim semestru din istoria companiei, întărind baza pentru obiectivele strategice pe termen mediu. Am încheiat această perioadă cu un ritm sănătos de creștere cu două cifre la nivel de venituri și profit.

Privind înainte, ne concentrăm pe scalarea platformei avicole de la Mihăilești ca pilon important al diviziei Food, extinderea și digitalizarea rețelei Agroland Mega, consolidarea producției de furaje și pet food și investiții în logistică și energie regenerabilă. De asemenea, ne menținem angajamentul față de transparență și buna guvernanță și ne pregătim prin noi investiții și dezvoltare business în anii următori, pentru trecerea pe Piața Principală a BVB", a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO Agroland Group.
Dinamica a fost de 11% pe segmentul de retail unde Agroland operează și rețeaua Mega, de 69% pe cel al furajelor și de 52% pentru cel al produselor alimentare. În ultima divizie, livrările de ouă s-au majorat cu 27%, până la un nivel de 38,1 milioane bucăți.
În același interval de raportare, cheltuielile de exploatare au urcat cu 12.03%, la 211,99 milioane lei, de la 189,23 milioane lei. Astfel, societatea a înregistrat o majorare cu 23,11% la nivelul rezultatului net, la 12,04 milioane lei, de la 9,78 milioane lei. La T1, câștigul net era de 3,04 milioane lei și pe întreg anul trecut, acesta s-a ridicat la 5,48 milioane lei.

Activele totale ale Agroland se ridicau la data de 30 iunie la 256,44 milioane lei, fiind cu 9,31% mai mari decât cele de 234,59 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În aceeași perioadă, datoriile totale au urcat cu 5,31%, la 178,81 milioane lei, de la 169,79 milioane lei. Anul trecut, societatea a mai atras din piață suma de 6,92 milioane lei printr-o emisiune de obligațiuni cu maturitate în anul 2028 (AGR28). Conducerea companiei a obținut la AGA de bilanț un vot pentru emiterea de obligațiuni de până la 15,00 milioane lei în următoarele 24 luni.
Agroland Business Systems s-a listat în prima parte a anului 2021 la cota pieței AeRO a Bursei de Valori București unde, la ultimul preț al titlurilor sale, de 1,5750 lei/acțiune, are o capitalizare de piață de 141,71 milioane lei (27,88 milioane euro).
Agroland este un grup antreprenorial românesc prezent pe piața de retail, agribusiness, producție alimentară și nutriție animală, fondat de Horia Cardoș, care și-a început activitatea în 1997 ca o mică rețea de magazine pentru fermieri.
În prezent, prin divizia Agroland Retail, grupul operează cea mai mare rețea – peste 240 de magazine specializate în vânzarea de produse pentru grădină, fermă și animale de companie.

Divizia Agroland Food integrează fermele existente, fabrica de procesare a ouălor, fermele de reproducție și stațiile de incubare, și în viitor linia de abatorizare.
Agroland Agribusiness administrează distribuția de inputuri agricole, tradingul de cereale, producția și selecția de semințe, urmând ca până la sfârșitul anului să integreze și fabricile de furaje.
Acțiunile Agroland Business System și Agroland Agribusiness sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând din 2021, sub simbolul AG și respectiv AAB.