Locația din Auchan Crângași este magazinul cu numărul opt pentru lanțul de băcănii prezent până acum în Cluj, Turda și Baia Mare.
Bacanalia a apărut la finalul anului 2023, iar acționariatul firmei este format din sunt Marius Alexe (40%), Lucian Naș (35%), Andreea Moldovan (20%) și Georgian Horumbă (5%). Alexe este investitor în mai multe companii listate la bursă, printre care Norofert, MAM Bricolaj și Bonas, dar și în firme nelistate precum OnLeaf și Ohvăz. Lucian Naș a fost în trecut director general al producătorului de lactate Bonas, arată Termene.ro.
Primele șapte magazine Bacanalia deschise în Cluj, Baia Mare și Turda sunt operate de fondatori, în timp ce magazinul din Crângași și viitorul magazin din Balotești sunt deschise cu francizați.
Investiția inițială a fost de 100.000 de euro din fonduri proprii, iar ulterior businessul s-a autofinanțat.
În 2024, primul an întreg de funcționare, firma Bacchanalia a înregistrat vânzări de peste 3,9 mil. lei și un profit de aproape 92.000 de lei, cu 13 angajați. În 2025, rețeaua țintește vânzări de 1,5 mil. euro, adică peste 7,5 mil. lei.
Compania nu are un plan strict legat de ritmul dezvoltării, ci se concentrează mai degrabă pe a deschide magazine profitabile. Bacanalia vizează pe viitor o listare la Bursa de Valori București.
Un nou retailer
Consiliul Concurenței și-a exprimat recent îngrijorarea față de concentrarea din sectorul de retail alimentar, în contextul în care tendința a continuat odată cu tranzacția prin care Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, a preluat Profi. La acestea se adaugă tranzacția prin care grupul Shwarz, proprietarul Lidl și Kaufland, vrea să preia La Cocoș, dar și zvonurile legate de vânzarea Carrefour România.
Pe de altă parte, vedem alți jucători străini care intră în piață, cum ar fi grupul polonez Zabka, cu magazinele Froo, dar observăm și jucători cu capital autohton care își continuă dezvoltarea, precum Annabella sau Diana. Annabella, retailerul controlat de familia Mutu, se îndreaptă spre 200 de magazine după ce a preluat cele 82 de magazine Profi și 5 magazine Mega Image la care Ahold Delhaize trebuia să renunțe în tranzacția Profi














