Spre deosebire de ediția anterioară, au fost comandate cu 97% mai multe produse de gaming, cu 63% mai multe suplimente și vitamine, cu 50% mai multă cafea și ceai, cu 30% mai multe produse de igienă, cu 28% mai multe articole de încălțăminte. Aproape 34% dintre comenzi au fost achitate în rate. De asemenea, 8.500 de bilete la festivaluri și experiențe și peste 18.000 de kendame au fost comandate într-o singură zi.
”Cea de-a 15-a ediție de Black Friday la eMAG a depășit estimările, generând comenzi de peste 986 de milioane de lei, cu 10% peste anul trecut. În ziua cu cele mai multe reduceri din an, peste 702.000 de clienți au comandat 3,5 milioane de produse din toate categoriile. Rezultate record au fost înregistrate și pentru sellerii din eMAG Marketplace, atât ca nivel de participare în această ediție, cât și din punctul de vedere al comenzilor. Aproape o treime dintre produsele comandate de clienți au fost din oferta celor peste 15.000 de comercianți parteneri care au participat la eveniment în acest an, cel mai mare număr de selleri de până acum”, anunță compania.
Rezultatele confirmă tendințele observate în studiile realizate în ultima perioadă, care au arătat că, în actualul context economic, tot mai mulți români și-au planificat din timp listele de cumpărături pentru a profita de reducerile de Black Friday.
„Rezultatele acestei ediții de Black Friday arată încrederea tot mai mare pe care oamenii o au în comerțul online. Oamenii au folosit listele de produse pregătite din timp, au descoperit produse noi de care aveau nevoie la cele mai bune prețuri din an și au cumpărat pentru că aveau bugetele pregătite, dar și pentru că au avut la dispoziție cele mai multe soluții de finanțare cu rate zero de până acum. Evenimentul a atras și un număr record de selleri din eMAG Marketplace care s-au înscris în campanie, iar prin comenzile generate reușim să susținem mii de comercianți locali să-și dezvolte afacerile și să ajungă la clienți din toată regiunea”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.
Mai bine de o treime dintre vânzări au fost achitate în rate cu dobândă zero. Clienții Genius au fost, și anul acesta, cei mai activi cumpărători. Una din trei vizite pe eMAG de Black Friday a fost realizată de un utilizator Genius, iar numărul comenzilor plasate de aceștia a fost de aproape 38% din total. Ei au pus în coș cu 24% mai multe produse/comandă și au cheltuit, în medie cu 7% mai mult în comparație cu un client care nu are un abonament activ, în timp ce 58% dintre comenzile lor au fost plasate cu livrare la easybox.
Clienții au cumpărat peste 8.500 de bilete la festivaluri și experiențe, aproape 6,2 kilograme de aur, peste 49 de tone de carne de porc, peste 17.000 de servicii și abonamente de sănătate și peste 5.400 de pachete turistice și vouchere de bilete de avion.
Au fost plasate 27 de comenzi pentru automobile, iar reducerea medie pentru această categorie a fost de 22,3%, iar cele mai multe comenzi au vizat modele Ford, alături de un BMW i4 eDrive35 Gran Coupe și trei automobile Volvo.
Județele Dolj și Ilfov s-au menținut pe parcursul întregii zile în fruntea clasamentului după valoarea medie a comenzilor per client. Tabloul la final este completat de Constanța, Timiș și Brașov.
Categoriile care au înregistrat unele dintre cele mai mari creșteri din punctul de vedere al valorii comenzilor plasate au fost: produsele de gaming (creștere de 98%), suplimentele și vitamine (creștere de 63%), cafeaua și ceaiul (creștere de 50%), produse de igienă (creștere de 30%), articole de încălțăminte (creștere de 28%), cosmetice și produse de îngrijire personală (creștere de 24%), produse pentru copii (creștere de 21%) și electrocasnice mici (creștere de 18%).
Top categorii de produse comandate
Produse cosmetice, suplimente și înfrumusețare - 820.000
Băuturi, băcănie, petshop și curățenie - 776.000
Jucării și articole pentru copii - 402.000
Laptopuri, IT, birotică, papetărie și cărți - 142.000
TV audio-video și gaming - 105.000
Telefoane, tablete, wearables și caști - 178.000
Electrocasnice mici - 181.000
Electrocasnice mari - 97.000
Articole fashion și sport - 122.000
Articole de mobilă și casă - 189.000
Înființată în 2001, eMAG este un jucător al sectorului de comerț online care s-a dezvoltat în România, Ungaria și Bulgaria.















