Coca-Cola HBC, cea mai mare companie din industria băuturilor răcoritoare în România, a încheiat un acord definitiv pentru achiziția unui pachet majoritar de 75% din acțiunile îmbuteliatorului african, cu opțiunea de a cumpăra restul acțiunilor la o dată ulterioară.
Acordul a fost semnat cu acționarii Coca-Cola Beverages Africa, respectiv The Coca-Cola Company și firma privată de investiții sud-africană Gutsche Family Investments (GFI).
Coca-Cola vinde 41,52% din participația sa de 66,52% din acțiunile Coca-Cola Beverages Africa, iar GFI vinde întreaga sa deținere la compania africană, de 33,48% din capitalul social.

Achiziția este evaluată la 2,6 miliarde de dolari și implică o evaluare totală a Coca-Cola Beverages Africa de 3,4 miliarde de dolari.
Tranzacția va fi finanțată printr-o nouă facilitate de finanțare punte pentru a acoperi contravaloarea în numerar și acțiuni Coca-Cola HBC emise către GFI, reprezentând 5,47% din capitalul social emis și restant extins al Coca-Cola HBC.
Acțiunile Coca-Cola HBC se depreciau cu 0,4% pe bursa din Londra în jurul prânzului (ora României), după ce anterior au coborât cu până la 4%. Acțiunile consemnau o dinamică similară pe bursa din Atena.

Coca-Cola Beverages Africa operează pe 14 piețe din Africa, reprezentând aproximativ 40% din volumele sistemului Coca-Cola vândute pe întreg continentul.
Achiziția extinde semnificativ prezența Coca-Cola HBC în Africa, potrivit companiei, care a precizat că va urmări o listare secundară și la Bursa de Valori din Johannesburg.
Finalizarea tranzacției este prevăzută până la sfârșitul anului 2026, sub rezerva obținerii aprobărilor de la autoritățile relevante.
Coca-Cola HBC este cea mai mare companie din industria băuturilor răcoritoare din România și doua cea mai mare din industria bunurilor de larg consum (FMCG). Compania deține trei fabrici pe piața locală, la Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei, precum și o rețea de 14 centre de distribuție.

Volumul total de vânzări Coca Cola în România a scăzut cu 2,5% în 2024, în principal pe fondul unei căderi a băuturilor energizante vândute adolescenților, după ce autoritățile de la București au venit cu restricții în magazine.
Cafeaua a continuat să crească, cu peste 20%, în schimb vânzările de băuturi energizante către adolescenți au scăzut, sub efectul noilor reglementări, arată compania.