Dacia Plant, unul dintre cei mari producători români de suplimente alimentare, a înregistrat anul trecut un avans al cifrei de afaceri de 20%, de la 33,5 milioane lei în 2019, și o rată a profitabilității de 20%, urmărind pentru 2021 un ritm similar de creștere a vânzărilor.
“Am căutat să ne adaptăm cerințelor pieței și am dezvoltat produse necesare contextului. Aș aminti Dacoderm (gel igienizat cu argint coloidal și 70% alcool), un brand nou – Biseptol, cu focus pe întărirea imunității și susținerea tractului respirator și promovarea intensă de vitamine și minerale. Readaptarea rapidă și viteza de acțiune ne-au adus beneficii”, spune pentru Profit.ro Claudia Burghelea, directorul de marketing al companiei care deține o fabrică în județul Brașov.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Pentru 2021, principalele obiective Dacia Plant sunt continuarea investițiilor în tehnologizare și automatizare (deoarece chiar și în contextul pandemiei COVID pe piață există o lipsă acută de personal calificat), dezvoltarea pe piețele externe și finalizarea discuțiilor privind exportul extractelelor uscate în Germania.
Cele mai recente date disponibile, aferente anului 2019, indică pentru Dacia Plant o cifră de afaceri de 33,5 milioane lei și un profit de 2,16 milioane lei.

În 2020, însă, profitabilitatea a crescut semnificativ, întrucât compania a reușit să producă o mare parte din extractele uscate pentru comprimate.
Creșterea vânzărilor va fi susținută, în acest an, de investițiile planificate pentru modernizarea secției de ceaiuri cu noi utilaje. În plus, compania a achiziționat deja echipamente suplimentare pentru secția de tincturi, ceea ce îi permite o majorare a capacității de producție cu 15%, iar până la finele anului va aplica aceeași strategie și în ceea ce privește linia de siropuri.

După ce anul trecut compania a modernizat secția food și a cumpărat utilaje menite să separe linia de sucuri și dulcețuri, Dacia Plant vrea acum să dezvolte categoria food cu noi produse.
Compania a fost fondată în urmă cu aproape 20 de ani de antreprenorii Călin Ianta și Radu Ionescu.