Daniel Gross, CEO Penny România: Până la finalul anului vom ajunge la 70 de magazine echipate cu panouri fotovoltaice. S-ar putea să schimbăm strategia

Daniel Gross, CEO Penny România: Până la finalul anului vom ajunge la 70 de magazine echipate cu panouri fotovoltaice. S-ar putea să schimbăm strategia
Andreea Guţu
Andreea Guţu
scris 27 iul 2022

Retailerul Penny România, parte din grupul german REWE, care a depășit anul trecut pragul de 1 miliard de euro în ceea ce privește cifra de afaceri, va echipa anual câte 20 de magazine cu panouri fotovoltaice, o investiție de circa 1,5 milioane de euro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

La finalul anului 2021, retailerul avea 48 de magazine și 3 depozite echipate cu panouri fotovoltaice.

Telemeaua de Ibănești va ajunge în SUA. Miniștrii - serviți anterior cu brânză în ședința de guvern CITEȘTE ȘI Telemeaua de Ibănești va ajunge în SUA. Miniștrii - serviți anterior cu brânză în ședința de guvern

„Până la finalul lui 2022 vom ajunge la 70 de magazine care vor funcționa cu energia produsă de panourile fotovoltaice. Noi am avut un pic noroc. Am acționat demult sustenabil. Avem deja toate depozitele acoperite cu fotovoltaice și o bună parte din magazine.

Acum, planul este să creștem mai mult, dar ai nevoie de bugete, planificare, nu merge de pe o zi pe alta. Menținem linia, undeva la 20 și ceva de magazine pe an pentru moment. Dacă vedem că lucrurile rămân în teritoriul pe care îl avem astăzi, cu un return of investment foarte mic, din cauza prețurilor, s-ar putea să schimbăm strategia, dar deocamdată nu”, spune pentru Profit.ro Daniel Gross, CEO-ul Penny România.

Compania a ajuns la o rețea de 311 magazine la nivel național, iar până la finalul anului va mai deschide încă 25. În plus, va finaliza și procesul de modernizare a înregii rețele lansat în urmă cu doi ani.

Daniel Gross, CEO Penny România: Până la finalul anului vom ajunge la 70 de magazine echipate cu panouri fotovoltaice. S-ar putea să schimbăm strategia

Investițiile pentru anul acesta se ridică la 100 de milioane de euro, bani care vor fi alocați pentru deschideri de noi magazine, remodelările celor actuale, achiziții de terenuri și aprovizionare.

„Cam jumătate din orașele pe care le accesăm suntem cu primul magazin acolo. Ne focusăm pe formatul standard, de 800-850 mp. Asta este direcția noastră strategică. Vrem să ajungem la peste 600 de magazine până în 2029. Anul acesta terminăm remodelările de Penny Punct. Mai avem câteva magazine și apoi toată rețeaua o să fie sub brandul Penny Punct. Și asta ajută la îmbunătățirea experienței de cumpărare”, mai spune acesta.

Discounterul investește anual 2-3 milioane de euro și în digitalizarea proceselor. În următorii 2-3 ani, Penny va avea aproape în fiecare magazin sisteme de self-checkout.

„Cu cât reușești să simplifici și să reduci costurile pe supply chain, cu atât reușești să fii mai competitiv. De aceea se investesc mulți bani în digitalizare și automatizare. Noi avem deja și câteva magazine cu self-checkout. Am fi făcut deja mult mai multe, dar în momentul de față sunt ceva probleme cu aprovizionarea și am zis să le facem mai încet. Dar, cu siguranță, într-un interval de 2-3 ani, aproape în fiecare magazin sau poate chiar în fiecare magazin o să fie și self-checkout.

CONFIRMARE FOTO Gigantul american Bath & Body Works, unul dintre cei mai mari comercianți cu amănuntul din lume, a intrat în România și se extinde CITEȘTE ȘI CONFIRMARE FOTO Gigantul american Bath & Body Works, unul dintre cei mai mari comercianți cu amănuntul din lume, a intrat în România și se extinde

Nu vrem să renunțăm la oameni. Vom avea case de marcat cu oameni cât timp vom avea clienți care își doresc să le acceseze. În esență, tehnologia o să ajute doar acolo unde omul nu poate fi pus deloc în valoare. Eu nu cred că tehnologia este înlocuitoare de oameni, ci doar înlocuiește niște operațiuni. Tehnologia o să devină commodity. E o chestiune de timp. Și atunci, nu o să mai fie un diferențiator”, precizează CEO-ul Penny România.

Cu toate provocările actuale, generate atât de inflație, cât și de războiul de la graniță, Penny România estimează o creșterea a afacerilor tot cu două cifre, în jur de 15%.

„Costurile operaționale au crescut foarte mult. Tot ce înseamnă energie, transport, logistică. De aceea, pentru noi anul este dificil. Au crescut și costurile cu forța de muncă, a trebuit să ne adaptăm și acolo. Este o foarte mare presiune pe costuri. Nu știu dacă e ceva care să se fi redus anul acesta. Dar, cu toate provocările, o să fim pe trend cu anii anteriori”, afirmă acesta.

EXCLUSIV FOTO Dan Șucu pregătește un mare magazin Mobexpert, de talia celui din Băneasa, în locul birourilor programate de Raul Ciurtin și familia Dobra pe fosta platformă Policolor, și se alătură concurenților IKEA și XXXLutz CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Dan Șucu pregătește un mare magazin Mobexpert, de talia celui din Băneasa, în locul birourilor programate de Raul Ciurtin și familia Dobra pe fosta platformă Policolor, și se alătură concurenților IKEA și XXXLutz

Penny are acum peste 5.800 de angajați, 311 magazine și patru centre logistice, la Ștefăneștii de Jos (lângă București), Turda, Bacău și Filiași. 

„Vrem ca anul viitor să extindem depozitul de la Bacău și pe urmă să facem cel de-al cincilea depozit în București, planificat a fi deschis la finalul anului 2025. Strategia noastră logistică prevede 6 depozite până în 2029 și extinderea celor existente. Cel de-al șaselea va fi în vestul țării, încă nu este fixată locația, dar este planificat a fi deschis în 2027”, mai spune Daniel Gross.

viewscnt
Afla mai multe despre
penny românia
daniel gross
panouri fotovoltaice penny