Noul showroom se înscrie în strategia de creștere a companiei de până la 100 de francize până la finalul anului 2026.
Extinderea marchează consolidarea prezenței Sophia în zona de vest a țării.

Franciza Sophia Timișoara este operată de Raul Dumitraș, inginer în robotică și antreprenor în vârstă de 29 de ani.
„Am crescut într-un mediu în care designul interior era parte din viața de zi cu zi, astfel că am recunoscut rapid potențialul pieței din Timișoara pentru un brand ca Sophia.
Am văzut oportunitatea de a dezvolta aici un business solid, bazat pe calitate, personalizare și servicii integrate. Prin Sophia Timișoara îmi propun să ofer clienților o experiență completă, de la consultanță gratuită până la implementare, adaptată nevoilor fiecărui proiect. Sunt convins că această abordare va poziționa showroom-ul nostru ca un reper în domeniul decorațiunilor textile din vestul țării”, Raul Dumitraș, proprietarul francizei Sophia Timișoara.

„Francizele reprezintă motorul creșterii Sophia. Credem în potențialul antreprenorilor români și în valoarea produselor Made in România. Pentru mine, fiecare nouă franciză nu este doar o extindere geografică, ci o investiție în comunitatea pe care o deservim. Fiecare nouă locație vine la pachet cu tot know-how-ul și infrastructura noastră, dar aduce în același timp și o contribuție unică, specifică pieței locale. Ne dorim ca Sophia să devină prima alegere pentru oricine caută calitate, inovație și personalizare, indiferent dacă este în București, Miami sau Timișoara”, a declarat Anamaria Ștefan Georgescu, fondatoarea Sophia.
Prezentă în 15 județe din România, cu puncte principale în București, Iași și Cluj-Napoca, Sophia operează și o franciză de succes în Miami (SUA) și în Mallorca, Spania.
În 2024, compania a atins o cifră de afaceri cumulată de 7 milioane de euro, printr-o rețea de 30 de magazine (dintre care 5 proprii și 25 în sistem de franciză).
Pentru 2025, Sophia estimează o creștere de peste 20%, susținută de extinderea pe piețele din SUA și Spania.

„Vrem să dezvoltăm conceptul și prin mini-francize. Este un concept revoluționar, va fi o taxă mult mai o mică și va avea o extindere mult mai ușoară.
Nu se compară 25.000 de euro cu 5.000 de euro. Dar aș vrea ca acest concept să-l dezvolt mai mult în afara țării, în Europa. Francizaților le e teamă să nu cumva să vină pe orașul lor încă 2-3 francizați, mă gândesc să nu-i sperii.

În trei luni vom avea un pachet pentru mini-francize, adică o tabletă cu configuratorul, iar francizații vor comanda direct la noi și nu trebuie să aibă un magazin deschis”, precizează Anamaria Ștefan Georgescu.
Sophia are pentru acest an un buget de investiții de 500.000 de euro, din care circa 200.000 de euro vor merge către utilaje și creșterea capacității de producție, în cele trei ateliere pe care le deține la Iași.
„Vor crește rapiditatea omului cu cel puțin 50% și vom ajunge la minim 10.000 de comenzi procesate pe an.

Ne dorim să investim și în produse noi, în jur de 100.000 de euro. Aducem colecții de lenjerii atât pentru uz casnic, cât și pentru HoReCa și intenționăm să lansăm și o colecție de tapițerie pentru mobilă. Bineînțeles că investim și în stocuri.
Avem peste 200.000 de metri în stoc și în jur de 60 de furnizori din din Asia și Europa”, mai spune aceasta.
„Vrem să facem și o aplicație de simulare a perdelelor și draperiilor la geamul clientului”, completează fondatoarea Sophia.
Compania are în prezent 95 de angajați, dintre care 60 lucrează în atelierele de producție din Iași, unde sunt realizate produse custom made – perdele, draperii, fețe de pernă, cuverturi și lenjerii.
Principalii clienți provin atât din sectorul rezidențial, cât și din HoReCa, muzee și castele din țară și străinătate. Sophia oferă soluții complete, de la designul țesăturilor și producție până la montaj și întreținere.

„Clienți constanți avem doar din segmentul B2C. Hotelurile nu se fac în fiecare zi, iar muzeele, la fel.
Avem proiecte, dar nu constant, pentru că licitațiile sunt rare, pentru că sunt blocaje, pentru că întârzie banii, muncești și, în general, bugetele sunt foarte mici și preferă să ia de la Dedeman, nu mai vor să fie customizate. Le e frică să cheltuie banul public”, precizează Anamaria Ștefan Georgescu.
Planurile companiei vizează și extinderea capacității de producție cu o nouă hală la București.
„Vrem ca atelierul din Iași să deservească tot ce înseamnă Moldova, iar Bucureștiul să-l dedicăm exportului și posibil să aducem și stocurile de marfă mai aproape de port, de vamă. Suntem în căutare. E foarte greu cu oamenii. Am avea nevoie de o suprafață cuprinsă între 500 și 1.500 de metri”, mai spune aceasta.

Anamaria Ștefan Georgescu vrea să atragă și un investitor strategic în business-ul său, fiind vizată cedarea a 20-25% din companie.
„Ne gândim la atragerea unui investitor, pentru că în ultimii ani stagnăm. Adică ne dezvoltăm, dar stagnăm. Avem nevoie de putere mai mare pentru a introduce și alte produse și e greu când trebui să faci din nou împrumuturi la bancă și să-ți asumi singur riscul.
Da, suntem în căutarea unui partener strategic, dar nu ne-am concentrat atât de mult, am început cumva cu niște pași mărunți.
Am apelat la un consultant care ne-a sfătuit să începem prin a ne pune foarte bine la punct toate procedurile, toate cifrele, să fie totul țiplă și totul transparent și abia apoi să ieșim în piață. Noi avem lucrurile astea deja făcute, doar că trebuie să le prezentăm cum vor fondurile de investiții, nu cum vrem noi intern.

Aș vrea să cedez 20-25% din business pentru început. Anul trecut mi s-a făcut o evaluare în jur de 4,3 milioane euro.
Noi am avea nevoie în jur de 3-4 milioane de euro. Dar nu toți deodată, o parte pentru 25% din business și o parte să investească în business”, afirmă aceasta.
În prezent, din portofoliul companiei fac parte peste 50.000 de locuințe, 15 muzee și zeci de hoteluri. Printre clienții de referință ai Sophia se numără: Hotel Opera (Mamaia), Hotel Marriott, Ibis, Golden Tulip, Hotel Pleiada, Teatrul Național „Vasile Alecsandri” din Iași, Muzeul Unirii din Iași.

„Provocări este concurența loială și neloială, mai ales cea neloială, apoi fluctuațiile de preț ale materiilor prime și costurile de logistică, acum e containerul 5.000, acum e 8.000, acum e 10.000. Apoi, educarea consumatorilor cu privire la personalizarea produselor”, mai spune ea.