Fabrica, experiența din Vama Veche adusă la București, se pregătește de majorat: Design nou și investiții de 500.000 de euro

Fabrica, experiența din Vama Veche adusă la București, se pregătește de majorat: Design nou și investiții de 500.000 de euro
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 13 mar 2024

La 17 ani de la lansare, Fabrica, unul dintre cele mai cunoscute locuri pentru ieșirile în oraș, aduce în continuare la București atmosfera din Vama Veche și s-a transformat într-o destinație pentru întreaga familie, cu magazine, sală de cățărat, săli de repetiții pentru diverse trupe, ateliere de creație, showroomuri și loc de joacă pentru copii.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Virgil Horvat (foto), singurul dintre fondatori rămas în proiect, are în plan investiții de 500.000 de euro, pentru următorii doi ani, Fabrica fiind acum în plin proces de amenajare și integrare a unui noi design pentru întreaga locație.

“Dorim să îmbunătățim experiența oaspeților noștri și să le oferim noi experiențe culinare și muzicale. (...) Până în 2030 îmi doresc ca Fabrica și oaspeții noștri să devină o familie care împărtășește povești și experiențe plăcute și care preferă ieșitul în oraș în detrimentul ecranelor.”, spune Horvat despre proiectul cu care se identifică și locul mulat perfect pe filozofia sa de viață.

Fabrica, experiența din Vama Veche adusă la București, se pregătește de majorat: Design nou și investiții de 500.000 de euro

Întrebare: Cum și când a început povestea Fabrica?

Virgil Horvat: Povestea Fabrica a început în vara anului 2007. Căutam un spațiu potrivit pentru concerte underground și am considerat spațiile industriale ale fostei fabrici de ciorapi Apollo ca fiind un loc bun pentru așa ceva. Despre locație am aflat de la niște prieteni și știam că existase un alt club pe o mică parte din locație care a funcționat câteva luni.

Ideea era să extindem experiența pe care o aveam cu Clubul B52 în Vama Veche și București și să găsim un spațiu care să ne permită crearea unei atmosfere propice pentru clientul pe care-l descoperisem deja la B52. 

Am pornit în aventura Fabrica cu 3 parteneri pe care-i aveam deja în B52 și am mai cooptat un alt partener cu care colaborasem. Investiția inițială a fost de aproximativ 250.000 euro.

Locul arăta exact ca o fabrică părăsită, dar în care noi vedeam un potențial de dezvoltare. Primele săptămâni au fost pentru decopertare la propriu și amenajare, apoi am testat locul cu prietenii care ne vizitau și cu care am băut primele beri. Primul eveniment coincide cu primul concert Byron, a fost o dublă lansare de care suntem mândri și am păstrat o prietenie cu Dan.

 

Întrebare: Prin ce etape de dezvoltare a trecut Fabrica de-a lungul timpului și cum arată ea acum?

Virgil Horvat: Primul pas a fost deschiderea clubului de la etaj. În 2008, am deschis zona de PUB la parter și etaj, urmând la un an distanță să amenajăm zona de terasă care deservește pub-ul. B52 s-a mutat în 2011 și cu timpul am dezvoltat întreaga locație de 2.600 mp cu: magazine, sală de cățărat, săli de repetiții pentru diverse trupe, ateliere de creație, showroomuri, loc de joacă pentru copii, etc.

Investițiile în locație au fost făcute pe etape, în fiecare an am încercat să avem o experiență cât mai bună pentru oaspeții nostri. Astăzi suntem în faza în care am investit, după pandemie, mai mult de 150.000 de euro și urmează investiții în următorii 2 ani pe care le estimăm la 500.000 de euro.

Fabrica, experiența din Vama Veche adusă la București, se pregătește de majorat: Design nou și investiții de 500.000 de euro

Întrebare: Cum percep clienții Fabrica și ce o diferențiază de alte spații sau cluburi din București?

Virgil Horvat: Clienții noștri ne văd ca cel mai apropiat loc de experiența pe care o trăiesc în Vama Veche și ca pe locul în care găsesc o experiență potrivită pentru întreaga familie. Nu există o nișă clară în care clienții noștri se încadrează, avem loc de joacă cu nisip pentru copii, experiențe de cluburi pentru tineret și pentru cei cu spirit tânăr prin muzica anilor 80-90, atmosfera de libertate și experiențe sportive (locul de cățărat) pentru adolescenți, experiența culinară acoperind toate gusturile, “goodies and clasics” cum le denumim noi, petreceri personalizate private sau corporate într-un concept underground sau cei cere vor să petreacă timp cu familia, colegii și prietenii.

 

Întrebare: Ce planuri aveți pentru 2024 și viitorii ani în privința Fabrica / cum o vedeți în – să zicem - 2030?

Virgil Horvat: 2024 este anul în care ne concentrăm pe identitate și integrarea tuturor funcțiunilor în filozofia brandurilor Fabrica și B52. Dorim să îmbunătățim experiența oaspeților noștri și să le oferim noi experiențe culinare și muzicale. Suntem în plin proces de amenajare și integrare a conceptului de design pentru întreaga locație. Am schimbat tot mobilierul de pe terasă și urmează să schimbăm mobilierul de interior cu un design nou.

Până în 2030 îmi doresc ca Fabrica și oaspeții noștri să devină o familie care împărtășește povești și experiențe plăcute și care preferă ieșitul în oraș în detrimentul ecranelor.

 

Întrebare: Ce s-a schimbat în ultimul timp și cum ați descrie acum comportamentul de consum al clienților?

Virgil Horvat: Nu am simțit schimbări majore în relația cu oaspeții noștri, ne păstrăm deschiși pentru comunicare și încercăm să facem față provocărilor și cerințelor actuale. Pandemia ne-a obișnuit să petrecem mai mult timp acasă și așa au crescut livrările la domiciliu. Zilele de weekend și serile sunt cele preferate pentru a petrece timp în Fabrica.

Fabrica, experiența din Vama Veche adusă la București, se pregătește de majorat: Design nou și investiții de 500.000 de euro

 

Întrebare: În HoReCa, poate cea mai des întâlnită problemă este legată de lipsa sau fluctuația forței de muncă – cum se explică faptul că personalul Fabrica a rămas neschimbat în ultimii aproape 10 ani?

Virgil Horvat: Fabrica este o familie mult mai mult decât o afacere. Noi ne întâlnim și muncim ca prieteni, am crescut împreună, trăim experiențe împreună și orice membru nou care se integrează are toate motivele să rămână și acestea nu sunt în principal materiale. Colegii și partenerii mei îmi sunt prieteni și critici, împărtășim aceleași idealuri și filozofie, căutăm provocări și împliniri mai mult decât profit personal sau corporatist. Probabil că suntem romantici și naivi în afaceri, dar ne dorim o poziție cât mai aproape de satisfacțiile și respectul personal, iar în final oaspeții noștri devin parte din familia Fabrica pentru că simt acest lucru. Este foarte plăcut să mergi într-un loc de mulți ani și cel care te servește să știe ce preferințe ai, să te înțeleagă dintr-un semn sau o privire.

 

Întrebare: Domnule Horvat, sunteți singurul dintre fondatorii Fabrica rămas în poveste – ce v-a făcut să continuați în toți acești ani?

Virgil Horvat: Eu sunt un visător și cred mult în filozofia acestui loc. Fiecare partener a adus o contribuție la identitatea acestui loc, dar realitățile vieții fiecăruia i-au schimbat cursul, rămânând cu sufletul aici și păstrând din partea mea toată aprecierea și prietenia care ne-au unit cândva. Eu mă identific cu acest loc, este mulat perfect pe filozofia mea de viață. Găsesc zilnic mulți prieteni, cunosc mulți oameni interesanți și cred că este afacerea perfectă pentru personalitatea mea. Mă identific mai mult cu personalitatea oaspeților noștri decât cu un om de afaceri ideal.

 

Întrebare: Cum arată o zi obișnuită din viața managerului unei astfel de locații?

Virgil Horvat: Nu sunt genul matinal și nici nu se potrivește cu specificul acestei afaceri. Nu am un birou de manager, împart biroul cu colegii mei din departamentul administrativ și folosesc restaurantul și cluburile ca loc de întâlniri pentru activități specifice afacerii. Din fericire, am delegat responsabilitățile către manageri de departamente care știu foarte bine ce au de făcut și pe care-i ajut sau susțin atunci când sunt solicitat. Activitatea mea este concentrată pe noi oportunități și strategii de implementare a acestora. De exemplu, anul 2023 este unul în care am reușit să oferim servicii de catering de calitate premium pentru turneul final UEFA Under21, meciurile naționalei de fotbal a României sau alte evenimente speciale pe care le-am onorat în locația Fabrica sau alte locații cerute de parteneri.

Fabrica, experiența din Vama Veche adusă la București, se pregătește de majorat: Design nou și investiții de 500.000 de euro

Întrebare: Care este partea cea mai grea din această activitate? Dar cea mai frumoasă?

Virgil Horvat: Cea mai grea parte este reprezentată de permanenta schimbare a regimului fiscal și de impozitare în zona HoReCa precum și modul în care trebuie să implementăm numeroasele măsuri impuse.

Cea mai frumoasă parte este legată de experiențele create în cluburi și restaurant, mă refer la serviciile alese, experiențe muzicale live și cu DJ, îmbunătățirea meniului prin atragerea de produse noi, dar și de evenimentele private și corporate pe cere le organizăm.

 

Întrebare: Care credeți că a fost cea mai inspirată decizie pe care ați luat-o, de-a lungul timpului? Dar cea mai neinspirată / ce ați face diferit?

Virgil Horvat: De departe cea mai inspirată decizie a fost să rămân în familia Fabrica și să duc această poveste cât mai departe împreună cu colegii mei. Nu mă uit niciodată la trecut și aș face exact aceleași alegeri care m-au adus unde sunt astăzi.

 

Întrebare: Ce planuri personale aveți pentru 2024 sau pentru anii viitori?

Virgil Horvat: Sunt un mare pasionat de sport și muzică. Îmi place foarte mult rugby și muzica rock, planurile mele sunt legate de o prezență cât mai aproape de pasiunile mele și partenera mea de viață care-mi este alături de 28 de ani.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
fabrica investiții