Coca-Cola renunță la o tradiție de 125 de ani și intră pe piața băuturilor alcoolice, deocamdată pe piața din Japonia, unde a lansat astăzi prima sa băutură alcoolică, cu gust de lămâie. Mișcarea a fost anunțată din luna martie ca fiind pregătită pentru Japonia, unde preferința pentru băuturile ”Chu-Hi” cu alcool, o specialitate locală, este în creștere.
Băuturile Coca-Cola au o concentrație de alcool de până la 8% și sunt destinate tinerilor, în special femeilor.
Operațiunea propulsează compania americană într-o piață competitivă de alcool, dominată de branduri japoneze precum Strong Zero, Highball Lemon și Slat.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Și băuturile Chu-Hi au un conținut de alcool cuprins între 3% și 8%, intrând în concurență directă cu berea.
În primăvara anului trecut, Coca-Cola anunța că va intensifica măsurile de restructurare pentru simplificarea structurii, în vederea creșterii profitabilității și dezvoltarea unor noi băuturi.
Compania încearcă să se transforme într-o afacere mai profitabilă, care se va concentra pe dezvoltarea de băuturi noi și pe vânzarea de ingrediente partenerilor.
CITEȘTE ȘI Coface: Numărul de insolvențe este la minim, pierderile cauzate în mediul de afaceri au atins un maxim istoricAceasta în condițiile în care declinul volumului vânzărilor de băuturi răcoritoare și fluctuațiile cursului valutar au continuat să influențeze negativ vânzările.
Coca-Cola și compania rivală PepsiCo încearcă să adauge în portofolii mai multe băuturi fără cola, pentru a se adapta tendinței cumpărătorilor de îndepărtate de băuturile răcoritoare tradiționale.
Consumul pe cap de locuitor de băuturi răcoritoare carbonatate din SUA a scăzut în 2016 la cel mai redus nivel din ultimii 31 de ani, potrivit publicației Beverage-Digest.