Grupul de modă Gap a obținut rezultate financiare peste așteptările Wall Street în trimestrul patru, susținute de cererea puternică pentru ofertele de produse îmbunătățite ale Old Navy și mărcile sale sub nume propriu în timpul sezonului de sărbători și de reduceri mai mici, transmite Reuters.
Planurile CEO-ului Richard Dickson de a continua cu reinventarea mărcilor Gap, în principal Old Navy, au contribuit la stimularea interesului consumatorilor pentru îmbrăcămintea și accesoriile sale. Compania mamă a Banana Republic a înregistrato scădere a vânzărilor în ultimele câteva trimestre, deoarece clienții s-au mutat la concurenți precum Amazon.com și Shein, care oferă sortimente convingătoare de produse, scrie News.ro.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Vânzările comparabile din trimestrul patru au crescut cu 4% la marca Gap, iar Old Navy au înregistrat o creștere de 2%, în timp ce vânzările Athleta și Banana Republic au scăzut cu 10%, respectiv 4%.
Costurile mai mici ale lanțului de aprovizionare legate de transport și producție, cuplate cu promoții controlate și creșteri ale prețurilor la unele produse, cum ar fi jambierele și blugii skinny, au ajutat marja brută a companiei să crească la 38,9%, o creștere de 5,30 de puncte procentuale.
”Acesta încă nu este o companie care generează mult în ceea ce privește creșterea vânzărilor, dar... (marjele) dau semne că se îmbunătățesc”, a spus analistul Morningstar David Swartz.
Cu toate acestea, Gap se așteaptă ca vânzările nete din anul fiscal 2024 să stagneze comparativ cu 14,89 miliarde de dolari în 2023.
Analiștii se așteptau la o creștere de 0,48%, potrivit datelor LSEG.
CITEȘTE ȘI Kingfisher închide încă un magazin Brico Depot în RomâniaPreviziunile Gap semnalează că îmbunătățirea sortimentelor sale de produse, în principal la Athleta și Banana Republic, ar putea dura mai mult decât se aștepta.
”În ceea ce privește Banana Republic, suntem concentrați pe restabilirea acestui brand pentru a prospera în spațiul premium al stilului de viață”, a spus Dickson într-un apel de joia trecută, după publicarea veniturilor.
Vânzările nete ale Gap în trimestrul patru au crescut cu 1,3%, până la 4,30 miliarde dolari, depășind estimările de 4,22 miliarde dolari. Compania a raportat un profit de 49 de cenți pe acțiune, depășind estimările de 23 de cenți.