Parcurile de retail din România s-au dovedit a fi mult mai reziliente în timpul pandemiei decât mall-urile, cifra de afaceri a companiilor care dețin astfel de proprietăți scăzând pe parcursul anului 2020 cu 9,5%, față de un recul de 20,6% în cazul mall-urilor.
Rezultatele indică o scădere medie a cifrei de afaceri de 18,5% comparativ cu anul 2019, ultimul an fără restricții de funcționare, de la 607 mil. euro la 495 mil. euro, astfel că proprietarii de centre comerciale (mall-uri și parcuri de retail) din România au avut un impact de circa 112 milioane de euro în venituri, ca urmare a situației pandemice, conform unei analize a companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, care a luat în calcul rezultatele financiare a peste 60 de proiecte de retail modern.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Impactul mai puternic al pandemiei asupra mallurilor este explicat prin închiderea pe perioade destul de lungi de timp a magazinelor neesențiale cu acces din interior, precum și a cinematografelor și restaurantelor, două categorii de chiriași care au de regulă o prezență mult mai ridicată în cadrul mallurilor.
Datele preliminare de la Ministerul de Finanțe arată o scădere de circa 35% a cifrei de afaceri a operatorilor de restaurante, în vreme ce numărul total al spectatorilor în cinematografe a scăzut anul trecut cu 75%, conform Centrului Național al Cinematografiei. Cele două segmente au fost așadar printre cele mai afectate de restricțiile guvernamentale, fapt ce s-a translatat în mod direct și asupra rezultatelor centrelor comerciale.