Retailerul german Kaufland anunță în România că simplifică procesul de achiziții dedicat exclusiv producătorilor locali și regionali, pentru a sprijini accesul acestora pe rafturile magazinelor sale.
Noua abordare strategică prevede crearea unei structuri cu achizitori dedicați sortimentului local și regional, care vor lucra direct cu furnizorii și îi vor sprijini în procesul de listare, de la cantități, ambalare și până la certificări sau standarde de calitate.
Sortimentul va fi împărțit în două macrocategorii, fiecare achizitor urmând să gestioneze câte un segment, în strânsă colaborare cu achizitorii de categorii deja existente.

Furnizorii locali vor avea acum posibilitatea să livreze direct în magazine, fără a trece prin depozitul central.
Totodată, Kaufland a simplificat partea de contracte, punând la dispoziția furnizorilor informații clare privind documentația necesară, volumele și standardele de calitate.
„Am decis să alocăm achizitori dedicați acestui proiect pentru că ne dorim să fim un real sprijin pentru furnizorii mai mici, care poate nu sunt încă pregătiți să livreze în formatul de retail mare. Simplificarea procesului de contractare și ghidarea pas cu pas le oferă șansa de a-și face produsele cunoscute clienților noștri.
Obiectivul nostru este să avem furnizori reprezentativi în fiecare oraș, pentru că știm cât de important este pentru clienți să regăsească în magazinele noastre produsele familiare din comunitatea lor,” a declarat Oana Lungu, Director Executiv Achiziții Kaufland România și Republica Moldova.

În 2024, valoarea achizițiilor Kaufland de la furnizorii locali a depășit 2,93 miliarde de euro, reprezentând peste 80% din totalul cheltuielilor cu furnizori.
Astfel, 65 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România. Compania are un portofoliu de peste 19.500 de articole, iar peste 85% dintre alimentele comercializate sunt de origine românească.
În anul în care sărbătorește 20 de ani de activitate pe piața locală, Kaufland marchează și o contribuție solidă în economie: peste 15,6 miliarde de lei investiți în România și peste 6,3 miliarde de lei contribuiți la bugetul de stat sub formă de taxe și impozite, doar în ultimii 10 ani.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.600 de magazine în 8 țări, peste 157.000 de angajați și o rețea de peste 190 de magazine în România.