Lidl înlocuiește directorul general pentru a doua oară în mai puțin de trei ani, din cauza neînțelegerilor de strategie

Lidl înlocuiește directorul general pentru a doua oară în mai puțin de trei ani, din cauza neînțelegerilor de strategie
scris 7 feb 2017

Retailerul german cu discount Lidl, care s-a extins rapid în Europa pentru a deveni una dintre cele mai mari companii de conmerț cu amănuntul pe continent, și-a înlocuit directorul general pentru a doua oară în mai puțin de trei ani, din cauza neînțelegerilor legate de strategie, transmite Reuters.

Lidl l-a promovat pe Dane Jesper Hojer în funcția de CEO, în locul lui Sven Seidel, care devenise director general în martie 2014, a anunțat Schwarz Group, proprietarul Lidl.

Seidel, în vârstă de 43 de ani, a renunțat la funcție din cauza unor neînțelegeri referitor la strategie, potrivit Schwarz Group.

Revista lunară germană Manager Magazin a relatat anul trecut că Seidel, fost partener la Porsche Consulting, nu mai este dorit la conducerea Lidl de către Klaus Gehrig, care conduce Schwarz Group din 2004, scrie News.ro.

Curtea Constituțională a admis contestația Guvernului la legea conversiei creditelor în franci elvețieni CITEȘTE ȘI Curtea Constituțională a admis contestația Guvernului la legea conversiei creditelor în franci elvețieni

Seidel preluase conducerea Lidl după ce predecesorul său Karl-Heinz Holland, care a coordonat mult timp Lidl, a intrat în conflict cu reprezentanții Schwarz Group.

Hojer, în vârstă de 38 de ani, a lucrat la Lidl peste 10 ani, inclusiv ca director al operațiunilor din belgia și cel mai recent ca șef al activităților internaționale de achiziții.

Lidl, care operează peste 10.000 de magazine în 27 de state din Europa, este într-o campanie de recrutare în Statele Unite, înainte de a se lansa pe piață la sfârșitul lui 2017 sau în 2018.

Lidl și compania concurentă Aldi s-au dezvoltat cu strategia de a vinde produse sub brand propriu și magazine modeste și cu prețuri minime.

Totuși, ambele companii au avut probleme în ultimii ani pe piața germană, unde cumpărătorii se orientează spre supermarketurile tradiționale, ceea ce a determinat lidl și Aldi să ofere mai multe mărci și să își îmbunătățească aspectul magazinelor.

Vânzările Lidl au crescut cu 9,5%, la 64,6 miliarde de euro în anul fiscal încheiat în februarie 2016.

Discounterul Lidl este al treilea mare jucător din comerțul modern din România după cifra de afaceri, care a atins 1 miliard de euro în anul fiscal 2015, încheiat în februarie 2016. Numărul de magazine Lidl din România a ajuns la 200 în 206, iar compania anticipează că tendința de extindere pe piața locală va continua, a declarat recent președintele Lidl România, Frank Wagner.

viewscnt
Afla mai multe despre
lidl
dane jesper hojer
sven seidel
schwarz group