McDonald's ar putea să-și vândă restaurantele din China și Hong Kong pentru 3 miliarde de dolari

McDonald's ar putea să-și vândă restaurantele din China și Hong Kong pentru 3 miliarde de dolari
scris 22 iun 2016

Lanțul de restaurante de tip fast-food McDonald's a primit mai multe oferte pentru preluarea restaurantelor sale din Hong Kong și China continentală, într-o tranzacție a cărei valoare ar urma să se ridice la aproximativ 3 miliarde de dolari, au declarat miercuri pentru Reuters mai multe surse din apropierea acestui dosar.

Acestea au adăugat că gigantul american va oferi cumpărătorilor un acord de franciză pe 20 de ani, dar a impus o serie de restricții care au descurajat unele fonduri de investiții să participe la procesul de vânzare. Cu toate acestea, unele din aceste fonduri de investiții, precum Bain Capital, TPG Capital și Carlyle Group au rămas în cursă în ideea de a se asocia cu o serie de grupuri chineze.

Printre candidații care se pregătesc să facă o ofertă, sau au înaintat deja una, înainte de termenul limită fixat pentru ziua de luni se numără Beijing Tourism Group, Sanpower, ChemChina, Beijing Capital Agribusiness Group și Green Tree Hospitality.

Anterior, Reuters a informat că McDonald's a angajat banca americană Morgan Stanley să se ocupe de vânzarea a aproximativ 2.800 din restaurantele sale din China, Hong Kong și Coreea de Sud. Potrivit surselor, vânzarea restaurantelor din Coreea de Sud se va derula separat și nu se știe dacă părțile menționate și-au manifestat interesul și pentru activele din Coreea de Sud.

Restaurantele McDonald's din China și Hong Kong au realizat un profit operațional de aproximativ 200 milioane de dolari și ar putea fi vândute pentru o sumă de 15-16 ori mai mare decât rezultatul operațional, adică aproximativ 3 miliarde de dolari, a declarat una din surse.

Top 10 al celor mai vândute autoturisme în România în primele luni ale anului CITEȘTE ȘI Top 10 al celor mai vândute autoturisme în România în primele luni ale anului

"Am făcut progrese și căutăm parteneri strategici pe termen lung cu relevanță locală și expertiză complementară la care se se adauge o cunoaștere solidă a brandului McDonald's. Deoarece nu s-a luat încă o decizie, ar fi prematur să facem alte speculații", a declarat un purtător de cuvânt de la McDonald's.

Potrivit datelor din industria restaurantelor, McDonald's este al doilea mare lanț de restaurante de tip fast-food din China după YUM Brands, care operează lanțurile KFC și Pizza Hut. Însă ambele firme se confruntă cu o presiune crescută din partea rivalilor mai ieftini.

În România, McDonald's este lider al pieței restaurantelor, cu 67 de restaurante în 21 de orașe. Până în prezent, McDonald's a investit peste 700 de milioane de lei în România, are 4.000 de angajați și primește zilnic peste 180.000 clienți. 

Sursa: Agerpres

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
mcdonald's