Metro Cash & Carry vizează creșterea capacității magazinelor din România cu până la 20% în următorii 5-7 ani: Vrem să câștigăm cotă de piață

Metro Cash & Carry vizează creșterea capacității magazinelor din România cu până la 20% în următorii 5-7 ani: Vrem să câștigăm cotă de piață
Andreea Guţu
Andreea Guţu
scris 5 aug 2022

Retailerul cash & carry Metro, parte din grupul german cu același nume, vrea să crească capacitatea celor 30 de magazine pe care le deține la nivel național cu până la 20% (38.000 de metri pătrați) în următorii 5-7 ani, pentru a putea susține strategia de dezvoltare a companiei și planurile sale de creștere a cifrei de afaceri.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În prezent, rețeaua Metro Cash & Carry România  numără  30 de centre de distribuție inclusiv 5 magazine Metro Punct, cu o suprafață totală de vânzare de aproximativ 190.000 de metri pătrați.

Potrivit calculelor Profit.ro, odată cu extinderea celor 30 de centre de distribuție, Metro ar ajunge la o capacitate totală de vânzare de 228.000 metri pătrați în următorii 5-7 ani.

FOTO Opus Land extinde Cosmopolis Plaza. Va fi cel mai extins retail park din nordul Bucureștiului CITEȘTE ȘI FOTO Opus Land extinde Cosmopolis Plaza. Va fi cel mai extins retail park din nordul Bucureștiului

La nivel național, magazinele sunt distribuite astfel: în București - 5 centre, în Brașov, Constanța, și Timișoara câte 2 centre, un centru în fiecare din următoarele orașe: Pitești, Cluj, Bacău, Iași, Craiova, Baia Mare, Galați, Ploiești, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureș, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamț, Buzău, Târgoviște și Turda.

„Plecăm de la ambiția noastră de creștere a cifrei de afaceri. Anul acesta vom menține tradiția de creștere a cifrei de afaceri cu doi digiți, peste inflație. Deci, creștem volumele, și atunci, capacitatea trebuie să susțină această creștere de volume. Probabil, în următorii 5-7 ani trebuie să vorbim de o creștere a capacității cuprinsă între 15% și 20%. Cam aceasta e viziunea.

Există unele magazine care ajung practic la o limită de capacitate și atunci se pune problema măririi spațiului de vânzare. Momentan, lucrăm în zona de remodelare a spațiile dedicate produselor nealimentare către cele alimentare. Am mărit deja spațiul la raioanele unde vrem să creștem accelerat, spre exemplu pe segmentul de produse proaspete. În funcție de potențialul zonei, putem vorbi de mărirea capacității și la magazinele Metro Punct în acești 15-20%”, a spus, pentru Profit.ro, Adrian Ariciu, CEO Metro România.

Supernova investește până la 40 de milioane de euro în modernizarea centrelor comerciale cora preluate, care vor fi redenumite. cora reduce suprafața magazinelor, spațiile libere din aceste centre vor fi preluate de austrieci CITEȘTE ȘI Supernova investește până la 40 de milioane de euro în modernizarea centrelor comerciale cora preluate, care vor fi redenumite. cora reduce suprafața magazinelor, spațiile libere din aceste centre vor fi preluate de austrieci

El adaugă că investițiile în creșterea capacității magazinelor sunt o necesitate pentru a susține modelul de creștere al companiei. 

„Am investit în ultimii doi ani în modelul de aprovizionare, într-o platformă centralizată care e motorul aprovizionării către magazine. Platforma de la Ștefănești a ajuns la o suprafață de peste 60.000 de mp, de unde reușim să trimitem cam 300 de camioane pe zi. Continuăm însă investițiile în magazine astfel încât să le transformăm în centre de distribuție multicanal, adică să aibă capacitate de vânzare ca și cash and carry, dar și capacitate de livrare către clienți. Noi facem deja livrare la clienții B2B, avem o platformă cu peste 6.000 de clienți, firme din domeniul HoReCa și traderi care cumpără permanent. Și trebuie să mărim această capacitate”, mai spune acesta.

„Dacă vorbim de extinderea capacității de vânzare, pe anumite raioane vrem să creștem mai mult și să câștigăm cotă de piață. Spre exemplu, în zona de produse proaspete, carne. Se vor face investiții în asset-urile existente, plecând de la premisa că având aceste 30 de centre de distribuție putem acoperi național o amprentă prin care putem să câștigăm cotă de piață atât în comerțul independent, cât și în HoReCa”, continuă Adrian Ariciu, precizând că, în acest moment, Metro are o cotă de piață de două cifră, fără să ofere mai multe detalii.

Dincolo de alți wholesaleri, cei mai mari competitori ai Metro sunt firmele de distribuție.

„Încercăm să fim un pic mai buni decât ei, la preț, disponibilitate piață. Avem o cotă de piață respectabilă, dar avem loc de creștere. În distribuție e o piață destul de fragmentată în  continuare. Piața cărnii spre exemplu e destul de slab reprezentată. Din această fragmentare cred că putem câștiga cotă de piață în continuare”, afirmă CEO-ul.

Reacția Mega Image după ce a primit o amendă record în România CITEȘTE ȘI Reacția Mega Image după ce a primit o amendă record în România

Recent, compania a anunțat că anul acesta se va concentra pe unitatea de producție proprie de carne, în cadrul centrului său din Ștefănești.

„Credem că pariul nostru pe carne este unul câștigător în contextul în care categoria carne în comerțul tradițional aș putea spune că e slab reprezentată. Ne pune în poziția de a câștiga accelerat cotă de piață în această categorie. Asta nu înseamnă că ne transformăm acum în producător și avem planuri pentru alte categorii de produse. Nu avem în acest moment planuri. Vrem să rămânem un wholesaler, nu producător”, precizează acesta.

Planurile de viitor ale companiei nu includ însă și deschiderea de noi magazine Metro sau Metro Punct.

„Credem că prin natura businessului nostru avem o amprentă suficientă la nivel național pentru a putea deservi și acoperi baza noastră de clienți. Nu ne propunem să deschidem magazine de wholesale. Ne propunem să transformăm mai departe magazinele existente, astfel încât să poată să deservească multicanal, adică și serviciu de livrare, și cash & carry, și poate chiar diverse forme de click & collect B2B”, adaugă CEO-ul.

Square 7 Properties demarează lucrările la un nou parc de retail: Continuăm planul agresiv de dezvoltare CITEȘTE ȘI Square 7 Properties demarează lucrările la un nou parc de retail: Continuăm planul agresiv de dezvoltare

Pe lângă extinderea capacității de vânzare a magazinelor, retailerul va investi și în panouri fotovoltaice și echipamente de frig, astfel încât să reducă consumul de energie.

Metro aproape că și-a dublat cifra de afaceri în ultimii cinci ani, de la 4,356 miliarde de lei în 2016 (881,3 milioane de euro), la 7,282 miliarde de lei anul trecut (1,473 miliarde de euro). 

Față de 2020, când compania raporta afaceri de 6,120 miliarde de lei, în 2021 Metro a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 16%. 

Profitul net al companiei a continuat să scadă în ultimii trei ani, ajungând în 2021 la 65,281 milioane de lei, de la 77,446 milioane de lei în 2020 și de la 93,271 milioane de lei în 2019.

Carrefour - vânzări de aproape 1,2 miliarde euro în România la jumătatea anului CITEȘTE ȘI Carrefour - vânzări de aproape 1,2 miliarde euro în România la jumătatea anului

Cel mai mare profit net înregistrat de Metro, unul dintre cei mai mari retaileri prezenți pe piața locală, a fost în urmă cu circa un deceniu. Retailerul a finalizat anul 2010 cu un profit net de 139,5 milioane de lei, iar de atunci doar în 2017 s-a mai apropiat de această valoare, când a raportat un profit de 116,13 milioane de lei.

De asemenea, în ultimul deceniu compania și-a diminuat constant și numărul angajaților, aproape cu jumătate, de la 6.000 câți erau în 2011, la 3.619 în 2021. De remarcat că, în ultimii doi ani, față de 2019, Metro a început să crească din nou numărul angajaților. Dacă în 2019, retailerul german avea 3.408 de angajați, în 2020 numărul acestora a crescut la 3.523, iar în 2021 la 3.619.

„Avem în plan un ritm de creștere de 100-150 de angajați pe an, astfel încât să putem susține volumele și dezvoltarea businessului pe viitor. Angajați străini avem foarte puțini”, mai spune Adrian Ariciu.

Metro a anunțat și că începând cu 1 august va oferta peste 200 de locuri de muncă.

Tranzacție surpriză - Noriel, una dintre cele mai mari companii de distribuție de jocuri și jucării din România, numărul 2 pe piață, a fost vândută către Sunman, liderul pieței de retail, distribuție și producție de jucării din Turcia CITEȘTE ȘI Tranzacție surpriză - Noriel, una dintre cele mai mari companii de distribuție de jocuri și jucării din România, numărul 2 pe piață, a fost vândută către Sunman, liderul pieței de retail, distribuție și producție de jucării din Turcia

Retailerul a mai dezvoltat și rețeaua de francize LaDoiPași pentru a susține antreprenorii locali să își dezvolte afacerile în comunitățile locale, ajungând în prezent la peste 1.800 de magazine la nivel național. Astfel, se poziționează în prezent ca cea mai mare rețea de magazine independente din România, cu obiectivul de a ajunge la 2.000 de magazine până la finalul lui 2023.

Metro Cash & Carry România face parte din grupul german multinațional Metro, liderul comerțului cu ridicata la scară mondială, specializat în deservirea clienților HoReCa și a comercianților independenți. 

Compania, fondată în Germania, în octombrie 1964, operează acum în 34 de țări din întreaga lume, are peste 100.000 de angajați și aproximativ 16 milioane de clienți, fiind unul dintre cei mai mari wholesaleri din lume.

viewscnt
Afla mai multe despre
metro cash & carry românia
adrian ariciu
metro romania