Finalizarea este planificată chiar pentru luna viitoare, decembrie 2025.
Gunoiul de pasăre, cel mai valoros fertilizant dintre toate speciile, va fi valorificat prin intermediul rețelei de 250 de magazine proprii și al clienților diviziei Agribusiness.
Kohshin Europe, societate cu capital mixt româno-japonez, a fost fondată în 2019 și reprezintă pe piața europeană compania Kohshin Engineering din Japonia, cu o experiență de peste 50 de ani în proiectarea și construcția de echipamente pentru zootehnie.
Tehnologia de compostare propusă de companie permite transformarea bio-deșeurilor, a gunoiului de grajd și a reziduurilor din abatoare în îngrășăminte organice igienizate, granulate și stabile, printr-un proces accelerat de fermentare aerobă care durează aproximativ 30 de zile.
În acest interval, temperatura ajunge la 60–70 de grade Celsius, ceea ce asigură eliminarea germenilor și a paraziților, reducând la zero riscul de contaminare.
Instalațiile pot procesa volume cuprinse între 4 și 70 de tone de dejecții pe zi, fiind destinate în special fermelor zootehnice de mari dimensiuni.
În România, compania a livrat deja echipamente cu o capacitate totală de circa 100.000 de tone pe an, iar alte proiecte însumând 400.000 de tone sunt în diverse stadii de implementare.
În cadrul diviziei Food, Grupul Agroland va continua extinderea platformei de la Mihăilești printr-un proiect major în valoare de 20 de milioane de euro, finanțat de Raiffeisen Bank și garantat de Banca Europeană de Investiții (BEI).
De asemenea, Grupul va dezvolta și ferma BIO de la Curtișoara, urmărind diversificarea portofoliului de produse prin lansarea fabricii de ouă lichide de la Caransebeș și introducerea de produse ready-to-eat, precum omlete și snackuri refrigerate. În paralel, sunt avute în vedere investiții în unități de reproducție, achiziții de ferme free-range și dezvoltarea unei linii de produse procesate cu valoare adăugată ridicată.
Divizia Retail își va continua extinderea, cu accent pe modernizarea rețelei și adoptarea conceptului de „New Retail”, care integrează magazinele fizice, platforma online și logistica într-o experiență unitară pentru clienți. În anii următori, Grupul va accelera procesul de digitalizare, modernizarea unităților existente și extinderea pe piețe externe, consolidând totodată poziționarea Agroland ca rețea modernă de retail specializat.
Pentru divizia Agribusiness, obiectivele vizează extinderea capacităților de producție pentru furaje și petfood, dezvoltarea liniei proprii de substanțe fitosanitare și modernizarea proceselor de ambalare și procesare a semințelor. Totodată, divizia va juca un rol strategic în susținerea celorlalte verticale prin furnizarea de inputuri agricole și soluții integrate, devenind un centru regional de expertiză și eficiență în agribusiness.
Agroland vizează și extinderea în Europa de Vest, unde ia în calcul să preia magazine.
Grupul și-a anunțat obiectivele pentru 2030, vizând atingerea unui nivel al vânzărilor de 200 milioane euro și consolidarea poziției sale ca unul dintre cei mai mari jucători din agribusiness-ul românesc, prin integrare verticală, digitalizare și sustenabilitate.
Strategia prevede extinderea în Europa de Vest și listarea pe Piața Principală a BVB până în 2028.
”Pe partea de retail, vrem să preluăm câteva magazine din vestul Europei, cu același obiect de activitate. Așteptăm oportunitatea, nu se va întâmpla în acest an.
Este un plan al nostru. Expansiunea fizică în România se va termina la un moment dat, astfel că vrem să ne extindem pe plan extern, dar nu în estul Europei și nici în partea de nord”, a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO, Agroland Group, pentru News.ro.
Pe zona de Food, compania exportă deja 40% din ce vinde, în Belgia, Olanda și Germania.
În același interval de raportare, cheltuielile de exploatare au urcat cu 10,96%, la 278,76 milioane lei, de la 251,22 milioane lei. Astfel, societatea a înregistrat o majorare cu 64,87% la nivelul rezultatului net, la 9,53 milioane lei, de la 5,78 milioane lei. Pe întreg anul trecut, câștigul net s-a ridicat la 5,48 milioane lei.
„Într-un context economic complex, am reușit să obținem o creștere de două cifre pentru principaliiindicatori financiari – venituri, profit operațional și profit net – demonstrând încă o dată eficiența integrării celor trei divizii: Retail, Food și Agribusiness”, spune în raportarea trimestrială CEO-ul Horia Cardoș, care deține pachetul de control de 64,40% din titluri.
Activele totale ale Agroland se ridicau la data de 30 septembrie la 264,61 milioane lei, fiind cu 12,60% mai mari decât cele de 234,59 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În aceeași perioadă, datoriile totale au urcat cu 11,60%, la 189,49 milioane lei, de la 169,79 milioane lei.
Anul trecut, societatea a mai atras din piață suma de 6,92 milioane lei printr-o emisiune de obligațiuni cu maturitate în anul 2028 (AGR28). Conducerea companiei a obținut la AGA de bilanț un vot pentru emiterea de obligațiuni de până la 15,00 milioane lei în următoarele 24 luni.
Agroland a anunțat la jumătatea lunii trecute că a obținut granturi de aproximativ 1 milion de euro prin intermediul Fondului pentru Modernizare care vizează dezvoltarea a 4 centrale fotovoltaice în cadrul diviziilor Agroland Foods Mihăilești și Agroland Agribusiness Ișalnița, cu o putere totală instalată de 1,62 MW.
Agroland Business Systems s-a listat în prima parte a anului 2021 la cota pieței AeRO a Bursei de Valori București unde, la ultimul preț al titlurilor sale, de 1,5400 lei/acțiune, are o capitalizare de piață de 138,56 milioane lei (27,21 milioane euro).















