O firmă care vinde flori are comenzi în creștere în plină criză, dar nu găsește personal. A livrat chiar și către oameni aflați în carantină.

O firmă care vinde flori are comenzi în creștere în plină criză, dar nu găsește personal. A livrat chiar și către oameni aflați în carantină.
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 8 apr 2020

Comenzile companiei FlorideLux, unul dintre cei mai mari retaileri de aranjamente florale și cadouri online și offline din România, au crescut luna trecută, în plină epidemie, cu 30% față de martie 2019, datorită reducerilor mari acordate celor care comandă în această perioadă, chiar dacă florile urmează să fie livrate în toamnă sau anul viitor. Au existat cazuri în care cineva a trimis flori unei persoane aflate în carantină la un hotel, însă niciun angajat al florăriei nu s-a încumetat să se ducă acolo și a trebuit să meargă chiar directorul firmei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Piața vânzărilor de flori a scăzut cu 80%, în timp ce business-ul FlorideLux a scăzut în martie cu 15% față de aceeași lună a anului trecut, susține Marius Dosinescu, directorul general al firmei. El spune că cei care fac comenzi la acest moment sunt persoane fizice care trimit flori altor persoane fizice și că a avut și cazuri de flori trimise persoanelor aflate în carantină la hotel. "Am avut o comandă să trimitem flori cuiva aflat în carantină la hotelul Phoenicia Express din București, iar colegii mei au refuzat comanda, de teamă să nu se infecteze. A trebuit să mă duc eu acolo și am lăsat florile la poarta hotelului, la intrare", spune Dosinescu pentru Profit.ro.

El arată că deși vânzările au scăzut ca valoare cu 15%, ca volum au fost, în ultima lună, cu 30% mai mari comparativ cu martie anul trecut, iar asta se explică prin faptul că firma a luat măsuri din timp, axându-se pe o strategie de reduceri puternice, de până la 40%. Astfel, de la comenzi medii de 240-250 de lei s-a ajuns la 150 de lei pe comandă.

INFOGRAFIC Florile de Mărțișor și de 8 Martie - un business de peste 20 de milioane de euro. 2020 va fi cel mai bun an din istorie pentru piața de flori din România CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Florile de Mărțișor și de 8 Martie - un business de peste 20 de milioane de euro. 2020 va fi cel mai bun an din istorie pentru piața de flori din România

"Am încurajat comenzile în avans și, pe lângă reducerile de 30%, am mai acordat încâ 10% pentru cei care comandă flori cu câteva luni înainte. Avem comenzi pentru la vară, la toamnă și chiar pentru anul următor, de exemplu comenzi pentru 14 februarie 2021. Cei care comandă au 25-45 de ani și trimit flori către familie, iubite, prieteni etc. Am crescut și comenzile pe zona de coșuri pentru Paște, coșuri în care avem și zahăr, ulei și făină", a mai spus directorul firmei.

El se plânge că nu are destul personal ca să facă față creșterii numărului de comenzi, dar la începutul săptămânii a reușit să găsească trei șoferi, însă mai e nevoie de trei florari. "Oamenii nu vor să muncească și preferă să stea în casă, în șomaj tehnic, să se pună la adăpost și să ia banii fără să facă nimic", crede Dosinescu.

Închiderea școlilor și faptul că nu mai sunt organizate evenimente nu au afectat prea tare vânzările firmei, pentru că nunțile reprezentau doar 5% din cifra de afaceri, iar școlile numai 1-2%.

viewscnt
Afla mai multe despre
flori
comenzi
coronavirus