La începutul acestui an, ONG-ul Consumentenbond a informat că analizele sale au arătat că prețurile din supermarketurile din Germania sunt, în medie, cu aproximativ 15% mai mici decât cele din Olanda.
Autoritatea pentru protecția consumatorilor a precizat că ancheta sa va examina marjele de profit ale furnizorilor și ale comercianților cu amănuntul, precum și diferențele de preț între Țările de Jos și țările vecine. De asemenea, autoritatea va analiza dacă blocajele de pe piață sunt de vină pentru prețurile mari la alimente, scrie Agerpres.

„Dacă furnizorii împiedică supermarketurile să achiziționeze produse la prețuri mai mici sau dacă concurența între supermarketuri este insuficientă, acest lucru poate duce la prețuri mai mari”, a explicat autoritatea de supraveghere.
Dacă va fi nevoie, Autoritatea poate recomanda modificări legislative sau poate lua măsuri de aplicare a legii împotriva celor care încalcă regulile pieței. Rezultatele anchetei sunt așteptate să fie publicate în vara anului viitor.