PepsiCo a preluat 20% din acțiunile producătorului Aqua Carpatica, controlat în România de Jean Valvis, cu perspectiva de a duce produsul românesc în SUA

PepsiCo a preluat 20% din acțiunile producătorului Aqua Carpatica, controlat în România de Jean Valvis, cu perspectiva de a duce produsul românesc în SUA
scris 2 aug 2022

PepsiCo a preluat 20% din acțiunile Carpathian Springs, producătorul Aqua Carpatica, controlat în România de omul de afaceri grec Jean Valvis, odată cu drepturile de distribuție exclusive pe canale specifice din România, Polonia și alte țări, cu perspectiva de a fi extinse și în alte piețe, inclusiv în Statele Unite ale Americii.

Conform acordului, PepsiCo va avea drepturi de a distribui apa minerală naturală în România și în Polonia, cu oportunități de extindere pe alte piețe, inclusiv în Statele Unite. AQUA Carpatica va completa portofoliul existent de băuturi premium al PepsiCo în Europa, cu planuri de extindere la nivel global.

În urmă cu patru ani, Carpathian Springs s-a extins în Marea Britanie, marca românească de apă minerală fiind atunci disponibilă în 500 de magazine WHSmith la nivel național.

EXCLUSIV FOTO Dan Șucu pregătește un mare magazin Mobexpert, de talia celui din Băneasa, în locul birourilor programate de Raul Ciurtin și familia Dobra pe fosta platformă Policolor, și se alătură concurenților IKEA și XXXLutz CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Dan Șucu pregătește un mare magazin Mobexpert, de talia celui din Băneasa, în locul birourilor programate de Raul Ciurtin și familia Dobra pe fosta platformă Policolor, și se alătură concurenților IKEA și XXXLutz

Aqua Carpatica, brand creat de antreprenorul elvețian de origine greacă Jean Valvis, a intrat anterior în magazinele britanice Tesco, presa britanică indicând atunci, pe baza unei comunicări oficiale a companiei, un buget de marketing de 3,5 milioane lire sterline.

Reprezentanții companiei românești au susținut atunci că nu au existat taxe de listare, ci o lungă negociere în care conducerea Tesco a acceptat produsul, suma de 3,5 milioane lire fiind bugetul de marketing al brand-ului, cu sponsorizarea unor "evenimente de sănătate și fitness, inițiative ale părinților și sprijin acordat organizațiilor de caritate pentru copii".

EXCLUSIV FOTO Mugur Mihăescu \ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Mugur Mihăescu "Garcea" a lansat un lanț de pizzerii online și cheamă angajați din Bangladesh, după ce a apelat la Nepal: Zero forță de muncă în România. Găsești, dar vai steaua ei de forță de muncă!

Pe lângă Marea Britanie, compania exportă marca Aqua Carpatica în Japonia, China, toate țările Golfului (Emiratele Arabe Unite, Qatar, Kuweit, Bahrain, Arabia Saudită, Oman), Rusia, Republica Moldova, Germania, Ungaria, Spania, Australia și Finlanda.

Anul trecut, compania a avut afaceri de 333 milioane lei și un profit de 46,9 milioane lei, cu 308 angajați.

PepsiCo este al doilea mare jucător din industria globală de băuturi și alimente, după Nestle, cu vânzări anuale de 70 miliarde de dolari și 260.000 de angajați.

În România, PepsiCo deține două unități de producție: una pentru băuturi răcoritoare, situată in Dragomirești, judetul Ilfov, și una pentru snack-uri, în Popești-Leordeni, inaugurată în 1995.

Și Dorna Apemin a fost înființată de antreprenorul elvețian de origine greacă Jean Valvis. În 2002, omul de afaceri a decis să vândă producătorul de apă minerală companiei Coca-Cola, într-o tranzacție estimată la vremea respectivă la 40 de milioane de euro.

De asemenea, Dorna Lactate, care deține brandul LaDorna, a fost prima achiziție a Lactalis pe piața românească, în anul 2008, cumpărând-o atunci de la omul de afaceri Jean Valvis.

viewscnt
Afla mai multe despre
aqua carpatica
carpathian springs
jean valvis
whsmith
magazine
lansare