Povestea bucureștenilor care au fondat Sneaker Industry: de la vânzări pe Facebook la afaceri anuale de jumătate milion euro

Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 12 oct 2016

Cu o investiție de 5.000 de euro din economii personale, doi tineri din București au pornit în vara lui 2014 un business cu sneakers la care au visat de pe băncile școlii. Au început vânzările pe Facebook, la un an și-au deschis un magazin online și în doi ani au ajuns la jumătate de milion de euro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

“Pasiunea noastră pentru sneakers este foarte veche. Îmi amintesc că, în școala generală, pe fiecare caiet era desenată o machetă de «adidași». La fel de bine îmi amintesc prima pereche orginală de sneakers cumpărată în anii ‘90. Deși, pe măsură ce au anii au trecut, au apărut din ce în ce mai multe magazine specializate, comunitatea de sneaker enthusiasts din România era destul de restrânsă în 2013 și ne era foarte greu să găsim pe piața de la noi modele mai speciale. Ne-am dorit să punem bazele unei comunități puternice și să le oferim pasionaților de sneakers din România acces la ediții limitate, modele deosebite și la emoția de a cumpăra un produs care îți trezește amintiri și care înseamnă mult mai mult decât un simplu pantof sport”, povestește Bogdan Macovei, co-fondatorul Sneaker Industry.

În doi ani, Sneaker Industry a vândut 7.000 de perechi de sneakers premium, având peste 5.000 de clienți și 500 de comenzi lunar. Valoarea medie a coșului de cumpărături este de 550 de lei.

”Modelul Air Jordan 1 Retro High 'Banned' a fost sold out în mai puțin de un minut de la punerea lui la vânzare, la începutul lunii octombrie”, mai spune Bogdan Macovei.

Despre început, Andrei Gaiță, celălalt co-fondator Sneaker Industry, afirmă că nu a fost ușor, cu multe provocări.

“Ca de obicei, începutul business-ului nu a fost deloc ușor. Ne-am lovit de aspectele birocratice nelipsite pentru deschiderea unei firme, iar  construirea unor relații de încredere cu furnizorii, găsirea și amenajarea depozitului și a biroului au fost alte provocări cărora a trebuit să le facem față. Am pornit la drum doar noi doi și acum echipa Sneaker Industry este formată din 5 membri și mai mulți colaboratori în sistem project based”, povestește Andrei Gaiță, celălalt co-fondator Sneaker Industry.

În primul an,  Sneaker Industry a înregistrat o cifră de afaceri de 90.000 de euro și estimează 500.000 euro pentru finele acestui an.

viewscnt
Afla mai multe despre
sneaker industry
afaceri
online
poveste